Activia

Klient:
Danone
Region:
Czechy
Słowacja
Branża:
FMCG
Mleczne

Elastyczność w architekturze

Activia na rynku czeskim miała ten sam problem, z jakim zwykle stykają się marki dynamicznie rozbudowujące swoją ofertę. W jej obrębie zaczęły pojawiać się sublinie i funkcjonujące w ich ramach różne warianty smakowe, deformujące niezbyt elastyczną architekturę marki.

Apetyt na nowoczesność

Powstała zatem potrzeba przebudowy architektury marki i ustandaryzowania opakowań. Zmianom miał ulec również layout, który należało unowocześnić i wzbogacić o zabiegi graficzne podkreślające apetyczność produktu.

Dyktatura zieleni

Największym wyzwaniem było znalezienie spójnego sposobu komunikacji smaków, utrudnione przez różnorodne formy opakowań. Ostatecznie funkcję tę przejął nowoczesny, prosty panel informacyjny, będący również nośnikiem kodu kolorystycznego i miejscem ekspozycji apetycznych fotografii. Nieskomplikowana forma doskonale sprawdza się w różnych sytuacjach i pozostaje czytelna obok dominującego, impaktowego logotypu. Mimo tak mocnego elementu graficznego udało się również znaleźć sposób na zmysłowe ukazanie samego produktu – zabieg ten był szczególnie trudny w przypadku niewielkich opakowań jogurtu w kubeczku. Całość linii Activia wyróżnia się monolitycznym brand blockiem, wyrazistym brandingiem i nowoczesnym designem przystającym do nowoczesnego stylu życia, którego jest nieodłącznym składnikiem.




  • Realizacje

  • PAOLA Syropy

    paola-ico

    Naturalność, świeży smak pochodzący z dojrzałych w słońcu owoców.

    Wódka Lubelska

    lubelska-ico

    Wyraziste połączenie wódczanej tradycji z nowoczesnym designem

    Danio

    danio-ico

    W ramach marki funcjonuje wiele odmian smakowych. Ten atut zaczął w końcu… sprawiać kłopoty.

    Carbo Medicinalis

    carbo-ico

    Carbo medicinalis musiał przekształcić się z produktu generycznego w markę.