Choligrip

Klient:
GlaxoSmithKline
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Kolorystyka

Marka z marki

Architektura marki i brand development to naprawdę fascynujące dziedziny brandingu. Swego rodzaju inżynieria marki – budowanie struktury brandu, jego relacji z subbrandami, podejmowanie decyzji o przeniesieniu marki na inne kategorie produktów lub rezerwowanie jej tylko dla jednej. Od tych decyzji w dużej mierze zależy rynkowy sukces.
Choligrip miał być marką należącą do rodziny Cholinexu. Korzystać z jego renomy, eksponując jednocześnie wyróżniki: działanie na objawy związane z grypą i przeziębieniem. Słowa kluczowe zatem to skuteczność i zaufanie.

Podkreślić skuteczność

Zadanie obejmowało wykreowanie nowej marki i aplikacja na opakowania trzech wariantów smakowych. Inaczej mówiąc: stworzenie wizerunku leku skutecznego, szybkiego w działaniu i godnego zaufania.

Brandingowe klocki

Budowanie nowych struktur – na przykład struktury marki – z istniejących elementów zawsze jest wyzwaniem. Pozorne ułatwienia okazują się nagle ograniczeniami – narzucona kolorystyka, kompozycja, elementy graficzne. W takich sytuacjach projektowanie polega na pracy z detalem i poszukiwaniu kluczowych wyróżników, czegoś na czym oprzemy główny komunikat. Tak właśnie przebiegały prace nad Choligripem. Najważniejszy był odpowiedni dobór kolorów i takie modyfikacje elementów brandingowych Cholinexu, by podkreślić siłę i sposób działania nowego specyfiku. Dzięki temu mimo oczywistych odniesień do leku-matki udało się stworzyć wyrazisty brand i impaktowe, spójne komunikacyjnie opakowanie.

Wizerunki


Ilustracje




  • Realizacje

  • Inhalvit

    inhalvit-ico

    Wprowadzenie nowego produktu na ciasną półkę pastylek do ssania.

    PAOLA Syropy

    paola-ico

    Naturalność, świeży smak pochodzący z dojrzałych w słońcu owoców.

    Cholinki

    cholinki-ico

    Nawet w ścisle określonych ramach zawsze istnieje duży potencjał zmian i udoskonaleń.

    Hochland sery żółte

    hochland-ico

    Hochland Polska jako pierwsza firma mleczarska w naszym kraju otrzymała dla swoich serów żółtych w plastrach certyfikat jakościowy „Wolne od GMO”.