Ortanol

Klient:
Sandoz
Region:
Polska
Branża:
Farmacja

Wyjście ze strefy RX

Komunikacja na opakowaniach leków z kategorii RX posługuje się zwykle zupełnie innymi środkami wyrazu niż w przypadku leków OTC. Nie rywalizują one na półce z innymi produktami, muszą budować zaufanie i świadczyć o profesjonalnym charakterze specyfiku. Nie starają się przyciągać uwagi, a impaktowość ustępuje miejsca czytelności i ekspozycji podstawowych informacji medycznych. Pojawiają się jednak takie sytuacje, że lek zmienia kwallifikację z RX na OTC i wówczas pojawia się uzasadniona potrzeba rebrandingu.

Cel: rebranding

Rebranding uwzględniający przeszłość leku i nowe wymagania wobec marki z kategorii OTC. Stworzenie nowej strategii marki – zmiana opakowania, opracowanie nowego logo.

Lekarz bez fartucha

Istotą przyjętej strategii było nawiązanie do medycznego charakteru produktu. Oderwanie się od korzeni mogłoby podważyć zaufanie do preparatu wśród dotychczasowych użytkowników. Szukano zatem skojarzeń ze światem medycyny, rozumianej jako najbardziej rozwojowa i zaawansowana technologicznie gałąź nauki, choć należało jednocześnie uniknąć naturalnego dystansu i niepokoju, który zawsze lekarz w jakimś stopniu zawsze wywołuje. Gdy udajemy się do lekarza i przyjmuje nas specjalista w cywilnym ubraniu, czujemy się zawsze bezpieczniej i pewniej. Powstał zatem koncept „lekarza bez fartucha”. Medyczna kolorystyka (zielenie) i metaliza, podkreślają sterylność oraz technologię, a uzupełniają to proste formy graficzne i ascetyczny choć przyjazny font. Ciepłe kolory zestawione z dużym zielonym panelem czynią ten medyczny język przyjaznym i znacznie bliższym zwykłemu odbiorcy.


Kolorystyka


Ikony



  • Realizacje

  • Bonduelki

    bonduelki-ico

    Wśród dziecięcych smakołyków raczej nie pojawia się marchewka lub groszek. A jednak…

    MK Café – kawy świata

    mk-cafe-ziarnista-ico

    Nowe w rodzinie kawy ziarniste MK Café. Jak podkreślić ich odmienność?

    Alpen Gold

    alpengold-ico

    Zmiana strategii marki wymaga również zmian na poziomie opakowania.

    Liderin Sex Expert Femina

    liderin-sex-expert-femina-03

    Spółka Walmark Polska postanowiła wypełnić istniejącą niszę i odpowiedzieć na potrzeby kobiet.