Ekonomiczny folk

Packaging Polska Luty 2012
Jeszcze do niedawna określenie “marka ekonomiczna” narzucało skojarzenia z oszczędnym estetycznie designie (kto zgadnie, jakiego pojęcia dotyczy ta peryfraza?) i oczywiście nie najlepszą jakością, rekompensowaną przez cenę.

Ta estetyka, a w zasadzie jej brak, to mniej lub bardziej świadomy zabieg sygnalizujący niską cenę – coś, co jest tanie, nie może być sprzedawane w nazbyt atrakcyjnym wizualnie opakowaniu. Dlatego częste były (i są!) w tym segmencie rozwiązania czerpiące całymi garściami z ugruntowanej w polskiej tradycji stylistyki etykiet zastępczych lub po prostu opakowania brzydkie, bo wykonane najniższym kosztem zwykle przez przypadkowych wykonawców. Strategie brandingowe takich marek opierały się po prostu na cenie i na stosowaniu agresywnych zabiegów graficznych, mających wyróżnić produkt na półce i ułatwić jego identyfikacje.. Wizerunek z pewnością nie był tym, co w przypadku marek ekonomicznych było starannie pielęgnowane i przemyślane.

…Przeczytaj całość, pobierz artykuł w formacie PDF.

Ścibor Szpak – agencja PND Futura
Packaging Polska, Luty 2012

MK Café – kawy świata

mk-cafe-ziarnista-ico

Nowe w rodzinie kawy ziarniste MK Café. Jak podkreślić ich odmienność?

Ortanol

ortanol-ico

Kiedy lek zmienia kwallifikację z RX na OTC, pojawia się uzasadniona potrzeba rebrandingu.

Carlsberg Citrus puszka

carlsberg-ico

W sezonie wiosna-lato 2014 portfolio marki Carlsberg powiększyło się.

Lubelska Trzy Zboża

lubelska3zboza-ico

Po sukcesie wódek kolorowych Lubelska wprowadza wariant czysty.