JBB
Bałdyga

Analiza rynku i trendów | Branding miejsca | Copywriting | Digital branding | Identyfikacja wizualna | Koncept kreatywny | Naming | Strategia marki

JBB to rodzinna firma z serca Kurpiowszczyzny. To także przykład prawdziwego „success story” w rodzimym wydaniu. Jej właścicielom udało się dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu stworzyć jedno z największych i najbardziej nowoczesnych przedsiębiorstw w branży przetwórstwa mięsnego w Polsce. Kluczowe wartości firmy, czyli rodzinność, otwartość na konsumenta czy współczesny charakter oferty, nie znajdowały jednak odzwierciedlenia w istniejącej identyfikacji wizualnej. Aby JBB mogło śmiało konkurować z największymi graczami na rynku i wykroczyć poza swój lokalny charakter, musieliśmy nadać przedsiębiorstwu wyrazistą tożsamość. Tożsamość w pełni oddającą jego pozycjonowanie i charakter.

„Z agencją PND Futura współpracujemy od 2016 r. Celem podjęcia współpracy był kompleksowy rebranding marki JBB, obejmujący zarówno obszary związane z identyfikacją wizualną firmy, jak też całościowym opracowaniem brandingu opakowań. Dzięki zaangażowaniu wielu zespołów specjalistów, prace utrzymywane są na wysokim poziomie zarówno w obszarach kreacji i designu, jak też w zakresie odpowiedniego przygotowania projektów do druku.”

Piotr Laskowski Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Przeprowadzona przez nas analiza wizerunku firmy wykazała, że głównym jej problemem była anonimowość, wyrażona przez koncernowy i dystansujący skrót JBB – pozbawiony treści i nic nie mówiący postronnym odbiorcom. Na domiar złego ubrany był on w design mocno osadzony w latach 90. XX wieku.

Stąd nasz pomysł na wykorzystanie podpisu właściciela firmy, który własnym nazwiskiem poświadcza jakość produktów. Dzięki dodaniu nazwiska „Bałdyga” do logotypu, JBB stało się marką godną zaufania, za którą stoją autentyczni ludzie. Rodzina, która dobrze rozumie potrzeby polskich konsumentów.

Zaproponowana przez nas czerwono-biała kolorystyka zapewnia wyróżnialność marki przedsiębiorstwa wśród konkurentów. W pełni oddaje też wartość, jaką w przypadku JBB Bałdyga jest 100% polskiego kapitału. Całe Corporate Identity jest oszczędne w formie, tworzy wizerunek współczesnego producenta, oferującego proste i bezpieczne produkty spożywcze.

Jednolity i konsekwentny system identyfikacji otworzył firmie JBB Bałdyga drogę do konkurowania z liderami rynku nie tylko w kanale tradycyjnym, ale i nowoczesnym. Wdrożony na ogromną skalę na wszystkich możliwych nośnikach, w sklepach partnerskich i w postaci nowej strony internetowej został szybko zauważony przez partnerów handlowych i doceniony przez konsumentów.

Powrót
do portfolio