Lajkonik to niekwestionowany lider słonego pieczywa na polskim rynku. Marka ceniona jest za wieloletnią tradycję, wysoką jakość i kultowy smak swoich produktów. Brand czerpiący z tradycji, ale szybko reagujący na trendy rynkowe zdecydował się nie tylko na kolejny krok. Rozszerzenie portfolio o nowy produkt – zminimalizowaną do poręcznego formatu wersję krakersa – wymagało od naszej agencji takich projektów, które skutecznie zakomunikują jego główne benefity: doskonały smak, niezwykłą wygodę konsumpcji i unikalną wielkość. Kolejny projekt opakowania w duecie Lajkonik i PND Futura!
Nowy projekt opakowania Lajkonik miał wyróżniać się na tle konkurencji i być odpowiedzią na wciąż zmieniające się potrzeby konsumentów i poszukiwanie bardziej „mobilnych” przekąsek, możliwych do schrupania „na raz”. Celem strategicznym było również wprowadzenie efektu nowości w ramach kategorii krakersów legendarnej marki, a także wyróżnienie się na bardzo konkurencyjnym rynku słonego pieczywa.
Podzieliliśmy na dwie części projekt opakowania nowych chrupiących przekąsek Lajkonik. Górna jest utrzymana w brandingowej, żółtej kolorystyce i stanowi nawiązanie do klasycznych krakersów marki.
Natomiast świeży i odmłodzony look, zgodny z pozycjonowaniem sublinii, nadają jej zastosowane elementy jak charakterystyczna typografia, niestandardowe demo produktowe w formie przełamanego ciasteczka, czy informacja o nowości.
Z kolei dolna część opakowania stanowi graficzną zachętę do odkrycia nowości. Efekt ten został uzyskany poprzez symboliczne „odsłonięcie” apetycznych ciasteczek. Barwa tła jest kontrastowa w stosunku do koloru brandingowego i rozróżnia poszczególne wersje smakowe krakersów. Atrakcyjne przedstawienie ciasteczek pobudza zmysły odbiorcy, zachęcając do skosztowania. Dopełnieniem designu opakowań jest claim „chrup gdzie chcesz”, podkreślający główne benefity – chrupkość, przekąskowość i niezwykłą wygodę. Uzupełnieniem nazwy jest dopisek „mini”, odpowiadający kolorystycznie poszczególnym wersjom smakowym.