Nasza współpraca z marką Oyakata, należącą do japońskiej grupy Ajinomoto, zaowocowała stworzeniem packagingu nowej linii dań instant: ramenów i yakisoba. Są to produkty dedykowane w szczególności młodym konsumentom, dostępne wyłącznie w sieci sklepów Żabka.
Zaprojektowane przez nas opakowania łączą estetykę bliską pokoleniu Gen Z z autentyczną kuchnią japońską i specyfiką impulsowych zakupów convenience. Nowa linia dań instant Oyakata to dowód na to, że strategia umiejętnie przekładana na design pomaga budować przewagę konkurencyjną marki i wspiera jej pozycjonowanie.
Naszym celem było stworzenie designu, który podkreśli ekspercki, autentycznie japoński charakter marki Oyakata, a jednocześnie będzie atrakcyjny dla młodego odbiorcy. Na podstawie analizy trendów wizualnych zaprojektowaliśmy dynamiczną, świeżą linię. Zastosowaliśmy intensywne kolory i charakterystycznego brand hero, który dodaje lekkości i charakteru. Na projektach znajdują się też symboliczne zdjęcia wykonane w naszym studiu fotograficznym. Linia zachowuje spójność z portfolio marki, ale ma wyrazistą tożsamość, dzięki czemu unikamy ryzyka kanibalizacji z pozostałymi produktami Oyakata.
Kluczowym aspektem było uwzględnienie w projektach specyfiki Żabki. Od samego początku braliśmy pod uwagę impulsowy charakter zakupów w tej sieci, styl komunikacji sklepu, jak i aktywny tryb życia jej konsumentów.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby dasz design odpowiadał na ich potrzeby: jest współczesny, zabawowy, przyciągający uwagę i łatwy w odbiorze. Jednocześnie zadbaliśmy o funkcjonalność i estetykę – opakowania budują natychmiastowy impakt wizualny i wyróżniają się na półce. Dzięki spójności z resztą oferty Oyakata wspierają rozpoznawalność brandu i wzmacniają jego wizerunek.
Dzięki packagingowi nowej linii dań instant Oyakata może z powodzeniem kontynuować budowanie silnej więzi z konsumentami. Stworzyliśmy opakowania, które nie tylko zwracają uwagę i podkreślają jakość produktów, ale przede wszystkim wspierają wizerunek marki jako autentycznego eksperta wywodzącego się z Kraju Kwitnącej Wiśni.
To przykład projektu, w którym design działa zarówno w kontekście wizerunkowym, jak i sprzedażowym. Opakowania nowej linii dań instant realnie wpływają na odbiór marki i wspierają jej rozwój na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.