W Zachodniopomorskiem pierogi tej marki to prawdziwa legenda. Wraz z szeroką ofertą ręcznie robionych dań gotowych, uwielbianych za smak i jakość, cieszyły się uznaniem konsumentów. Ale to nie wystarczało. Przestarzały wizerunek, brak wyróżnialności i nowoczesnego języka sprawiały, że produkty marki Gastronom pozostawały niewidoczne na tle konkurencji. To, co działało lokalnie – pasja założyciela, jakość i autentyczność – nie miało swojego odpowiednika w warstwie brandingowej.

Naszym zadaniem było stworzenie całkowicie nowej marki, która wyrazi radość z dzielenia się dobrym jedzeniem i dotrze do młodszych konsumentów.

Opakowania - nowa marka Ucztujemy - pierogi, kołduny, krokiety
Nowa marka Ucztujemy - świat świeżych owoców, wizerunki pierogów ręcznie lepionych, ikony marki: kapelusz kucharski, garnek, patelnia
Nowa marka Ucztujemy: po lewo opakowanie Rigatoni, po prawo ikona szybko i smacznie

Wygodna uczta z bliskimi

Prace nad tworzeniem nowej marki Ucztujemy rozpoczęliśmy od znalezienia insightu: Dzisiejsi konsumenci są coraz bardziej świadomi. Chcą wygodnych rozwiązań, ale nie kosztem jakości.

Szukają produktów, które smakują „jak u siebie”. Nie zadowala ich jedynie szybki obiad, oczekują wygodnej uczty, po której zostaje satysfakcja i wspomnienie domowego smaku.  To właśnie na tym insighcie zbudowaliśmy strategię marki – fundament do projektowania i dalszego rozwoju Ucztujemy.

Nowa marka Ucztujemy - ikona i twarze młodych ludzi
Kolorowe etykiety nowej marki Ucztujemy - pierogi, kołduny, krokiety, gołąbki, kluski

Marka z osobowością

W oparciu o wypracowaną strategię stworzyliśmy kompletną tożsamość marki. Jej celem było oddanie esencji brandu, zbudowanie relacji z konsumentem i wyróżnienie się na tle konkurencyjnej kategorii.

Nazwa Ucztujemy i brandingowy motyw koła to zaproszenie do wspólnego stołu. Skraca dystans między marką a odbiorcą, podkreślając codzienną przyjemność jedzenia z bliskimi. Logo wraz z claimem, oparte na motywie uśmiechu z łyżki i widelca, symbolizuje pasję założyciela i zespołu do dzielenia się dobrym jedzeniem.

W połączeniu z ręcznie rysowanymi detalami i głównym kolorem brandingowym natychmiast wzbudza sympatię i buduje rozpoznawalność marki.

Dynamiczna feeria kolorów oraz apetyczne zdjęcia produktów wykonane w naszym studiu fotograficznym tworzą spójny i intuicyjny system. Atrakcyjny design nie tylko wyróżnia markę na półce, ale także wspiera proces zakupowy – ułatwia konsumentom wybór, zwiększa zapamiętywalność produktów i przekłada się na wyniki sprzedaży.

Strona internetowa nowej marki Ucztujemy - po lewo telefon, po prawo laptop

Apetyt na więcej

Projekt objął również branding floty samochodów, design strony internetowej oraz pełną księgę znaku. Nowy system identyfikacji wizualnej zwiększył rozpoznawalność i atrakcyjność marki, zapewniając spójność w każdym punkcie styku z konsumentami i partnerami biznesowymi.

Wzmocnił także wewnętrzny zespół, porządkując działania komunikacyjne i nadając im wyraźny kierunek. Konsekwentnie wdrożony branding umożliwił marce Ucztujemy wejście do nowych kanałów dystrybucji. To silny fundament do dalszego rozwoju i ekspansji na rynek ogólnopolski – z nowoczesnym wizerunkiem, który oddaje osobowość brandu i zdobywa serca konsumentów.

Opakowania nowej marki Ucztujemy - pierogi, kołduny, krokiety, kopytka, naleśniki
Nowa marka Ucztujemy - opakowania przed i po rebrandingu

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio

Alicja Pruchniewicz

Brand Consultant Spotkaj się z Alicją

Tomasz Chajęcki

Brand Consultant Spotkaj się z Tomkiem