Dostępna w ponad 10 tysiącach niezależnych aptek marka APTEO należy do firmy Synoptis Pharma – największego dystrybutora leków w Polsce. Szeroka oferta marki obejmuje wiele kategorii, w tym bardzo konkurencyjny segment suplementów diety. Strategiczne zmiany wdrażane w ramach brandu obejmowały optymalizację portfolio i architektury brandu, a także weryfikację pozycjonowania. Skutkowało to potrzebą opracowania nowej identyfikacji wizualnej dla opakowań ważnych linii produktowych: witamin i minerałów.
Naszym zadaniem był redesign opakowań Apteo, który przełoży wartości brandu na jego nowy wizerunek. Ponadto rebranding miał poprawić poziom zaufania farmaceutów i zwiększyć rozpoznawalność marki wśród pacjentów. Równie istotnym założeniem projektu było zoptymalizowanie opakowań pod kątem funkcjonalnym, aby stały się czytelniejsze informacyjnie, a w efekcie bardziej przyjazne dla użytkowników. Przy kreacji architektury nowych opakowań linii postawiliśmy na stworzenie unikalnego oraz wyróżniającego się designu, który wciąż nawiązywał będzie do kodów wizualnych i komunikacyjnych poszczególnych kategorii.
Pracując nad koncepcją redesignu linii witamin i minerałów opracowaliśmy główną ideę i estetykę, które zapewniają jednocześnie czytelność komunikatów, spójność wizerunkową, a także rozpoznawalność linii. Udało się to dzięki stworzonym przez nas autorskim ilustracjom, na których opierają się projekty poszczególnych segmentów produktowych. Ilustracje o geometrycznych kształtach i liniach, wykorzystują ustaloną kolorystykę i przestrzenność budowaną gradientem.
Unikalności opakowaniom dodaje charakterystyczna, współczesna i czytelna typografia oraz system ikon o funkcjonalnym przeznaczeniu. W efekcie prac stworzyliśmy dla naszego Klienta niepowtarzalne, bardzo dobrze identyfikowalne i budzące zaufanie opakowania, które wyróżniają się w zestawieniu z produktami konkurentów. Kategoria witamin i minerałów obejmuje produkty tzw. proste i złożone. Wieloetapowy projekt, prowadzony w ścisłej współpracy z Synoptis Pharma, skutkował opracowaniem spójnej identyfikacji dla obu tych grup. Dodatkowo jednak wyróżniliśmy grupę produktów złożonych, gdzie zastosowane rozwiązania graficzne wspierają funkcjonalne walory produktów.
Marka APTEO, w nowej opakowaniowej odsłonie, odpowiada na oczekiwania osób dbających o formę i zdrowie. Zapewnia to nie tylko jakością oferowanych produktów, lecz również jakościowym designem. Bardzo zadowoleni z efektu i ze współpracy z Klientem, czekamy na nowe farmaceutyczne projektowe wyzwania.