Filtron to marka obecna na rynkach Europy, Azji i Afryki. Należy do międzynarodowego koncernu Mann+Hummel i oferuje filtry samochodowe, w tym filtry kabinowe. Nowe pozycjonowanie brandu, którego filarami stały się takie obszary jak niezawodność, wygoda oraz ochrona i zdrowie, zdeterminowały działania podjęte w odniesieniu do packaging designu.
Redesign opakowań filtrów kabinowych miał wyczerpująco odpowiedzieć na założenia strategiczne. Przede wszystkim należało lepiej – w klarowny sposób – zakomunikować obecność i działanie ochrony przeciwbakteryjnej, która w produktach marki Filtron występuje jako standard. Równie ważnym zadaniem było wprowadzenie i uporządkowanie wszelkich niezbędnych informacji, które zapewniają użytkownikom komfortową i bezproblemową pracę z produktem. Jak zatem przełożyć tak zdefiniowane cele na rozwiązania kreatywno-projektowe?
W obszarze kreacji zajęliśmy się przede wszystkim namingiem. Chodziło o znalezienie takiej nazwy dla zastosowanego w produktach systemu ochrony przeciwbakteryjnej, która byłaby precyzyjna i zrozumiała dla wszystkich. Ponadto chcieliśmy aby nazwa ta stała się także wyrazem „wartości dodanej”, jednoznacznie kierując uwagę odbiorcy na benefity racjonalne i emocjonalne, związane z produktem. Drugim obszarem poszukiwań było zaprojektowanie brandingu i kompleksowego języka graficznego, które optymalnie zrealizują zdefiniowane
dla projektu cele komunikacyjne. We współpracy z zespołem klienta wypracowana została nazwa Protect+, zastępująca niejednoznaczny i sprawiający trudność w wymowie BIOknight. Centrum nowej identyfikacji stanowi panel z logotypem systemu, którego nowoczesny, dzięki typografii, charakter podkreśla funkcję i cechy samego produktu. Dopełnienie tego elementu stanowi infografika komunikująca zakres ochrony. Kolejne elementy graficzne kontynuują przyjęty styl – ikony, kształty, typografia i kolorystyka tworzą spójną całość. W efekcie mamy mocny, rozpoznawalny branding.
Wyzwaniem projektu było wypracowanie systemowego packaging desingu. Opracowaliśmy system, który można łatwo przekładać na bardzo różne formaty opakowań, bez straty na identyfikacji i sile przekazu, a także czytelności i komunikatywności znajdujących się na opakowaniach treści. Zaproponowaliśmy rozwiązanie modułowe.
Dzięki temu branding w podobny sposób „pracuje” na każdym z typów opakowań. To sprawia, że opakowania o różnych formatach i proporcjach (7 grup opakowań, niemal 300 wykrojników) są spójne i czytelne.
W zakresie wdrożenia projektów i przygotowania opakowań do druku, agencja zrealizowała blisko pół tysiąca artworków. Ponadto PND Futura opracowała również czytelny system ikon dla marki WIX.