Amerykańska marka filtrów do samochodów osobowych oraz do sprzętów heavy duty, jest częścią międzynarodowego koncernu Mann+Hummel. Marka działa już od ponad 80 lat. Z powodzeniem rozwija swe kompetencje na rynku europejskim, w tym również polskim. WIX Filters oferuje m.in. filtry kabinowe, które w standardzie – co wyróżnia te produkty na tle konkurencji, posiadają specjalną ochronę antybakteryjną. Ten istotny wyróżnik nie był jednak wystarczająco komunikowany użytkownikom i potencjalnym klientom. Koniecznością stało się wypracowanie w ramach brandingu WIX, nowych rozwiązań graficznych.
Naszym zadaniem było wypracowanie rozwiązań graficznych, które w dosłowny i przyjazny sposób zakomunikują podstawowe właściwości filtra kabinowego oraz jego przeznaczenie. Przy czym należy pamiętać, że branding i w dużej mierze design opakowań, pozostał niezmieniony. Zaproponowaliśmy czytelny system ikon, które podkreślają zastosowanie w produkcie ochrony przeciwbakteryjnej i klarownie tłumaczą, na czym ta ochrona polega.
Ważnym wyzwaniem projektu było dostosowaniu wypracowanego design do różnych wielkości i formatów opakowań i stworzenie systemu dającego się łatwo implementować na poszczególne SKU produktowe. W ramach współpracy zapewniliśmy również pełną obsługę w zakresie przygotowania plików do druku.
Ponadto agencja PND Futura zrealizowała projekt dla blisko pół tysiąca opakowań marki FILTRON, w zakresie wdrożenia projektów i przygotowania opakowań do druku.