Müller RISO to międzynarodowa marka przekąsek opartych na ryżu na mleku, z bardzo silną pozycją na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Przez wiele lat marka z sukcesem rozwijała się, zyskując i utrzymując pozycję lidera. Na rozpoznawalność brandu z pewnością wpływało mocne wsparcie komunikacyjne oraz kreacja oparta na brand hero, pojawiającym się również w identyfikacji na opakowaniach. W obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów i trendów rynkowych, marka stanęła przed koniecznością redefinicji swojego wizerunku i pozycjonowania. Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jak wzmocnić postrzeganie marki i sprawić, by jej produkty stały się idealnym, pierwszym wyborem przy półce? Odpowiedź to przesunięcie akcentu z przyjemności i pewnej zabawowości w kierunku rozwinięcia idei, wynikającej z insightu konsumenckiego, czyli potrzeby sięgnięcia po przekąskę „dobrą dla mnie”, „zdrowszą”, ale wciąż pyszną i doskonałą na zaspokojenie małego głodu. Naszym zadaniem było przełożenie tej idei na branding Muller Riso i odzwierciedlenie jej w designach opakowań.

Moodboard Muller Riso.
Branding Muller Riso - system identyfikacji wizualnej i brand assets.

Nowy branding Muller Riso – design dla smaku i naturalności 

Prace nad nową identyfikacją wizualną objęły przede wszystkim zmianę logotypu. Zrezygnowaliśmy z ilustracji niedźwiedzia, co mogło budzić obawy o zachowanie rozpoznawalności i czytelności brandingu Muller Riso. Dlatego nowy logotyp zachowuje charakter poprzedniej identyfikacji, jest jednak zdecydowanie bardziej

współczesny w wyrazie, zapewniając marce nowe otwarcie, którego tak potrzebowała. Zmieniło się również całe opakowanie. Każdy z elementów – ilustracje, typografia, kolorystyka, a przede wszystkim wizerunki produktu i wariantów smakowych zostały tak wypracowane, by jak najpełniej komunikować koncept naturalności i pożywności wynikających z charakteru produktu. Sprawdź także nasz projekt dla Muller Fusion.

Branding Muller Riso - nowe opakowania.
Muller Oats - design opakowań i świat marki.
Branding Muller Oats - nowy design opakowań.
Świat marki Muller Riso.

Projekt relunchu marki RISO był rozległy i kompleksowy. Potrzebowaliśmy nie tyle odświeżenia desingu, co zupełnie nowej identyfikacji wizualnej dla marki. Już podstawowy range produktów RISO obejmuje wiele smaków, a należy pamiętać również o portfolio innych produktów zbożowych takich jak RISO Vegan, Riso Protein czy Oats!, które mają prezentować ten sam look&feel.

Kluczowe było osiągnięcie silnej wyróżnialności na półce. Od pierwszego spojrzenia produkty miały być dla konsumentów rozpoznawalne i identyfikowane jako należące do rodziny RISO. W efekcie zrealizowanego projektu, marka RISO otrzymała nowy wizerunek – współczesny, „apetyczny“ i komunikujący zasadnicze aspekty brandu – zaspokojenie głodu, wspaniały smak i gwarancję dobrego wyboru (produkt dobry dla mnie, z dobrym składem).

Należy docenić proaktywne i entuzjastyczne wręcz nastawienie zespołu PND Futura podczas całego procesu, co bardzo wpłynęło na prostotę projektu i osiągnięty efekt. Nie słyszałam żadnych skarg czy narzekań. To był projekt wymagający połączenia różnych celów, a my połączyliśmy siły, by razem osiągnąć najlepszy z możliwych efektów.

Dziękuję za wspaniałą współpracę i nie mogę się doczekać nowych, pełnych wyzwań, wspólnych projektów!

Adéla Přindišová Brand Manager CEE Müller Riso
Branding Muller Riso - stary vs nowy design opakowań.

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio