Filtron, marka obecna na rynkach Europy, Azji i Afryki, należąca do międzynarodowego koncernu Mann+Hummel, oferuje filtry samochodowe,  w tym filtry kabinowe. Nowe pozycjonowanie brandu, którego filarami stały się takie obszary jak niezawodność, wygoda i łatwość oraz ochrona i zdrowie zdeterminowały działania podjęte w odniesieniu do packaging designu – redesign opakowań filtrów kabinowych miał wyczerpująco odpowiedzieć na założenia strategiczne. Przede wszystkim należało lepiej, w klarowny sposób zakomunikować obecność i działanie ochrony przeciwbakteryjnej, która w produktach marki Filtron występuje jako standard. Równie ważnym zadaniem było wprowadzenie lub uporządkowanie wszelkich niezbędnych informacji, które zapewniają użytkownikom produktu – mechanikom, komfortową i bezproblemową pracę z produktem. Jak przełożyć tak zdefiniowane cele na rozwiązania kreatywno-projektowe?

Branding na plus

W obszarze kreacji zajęliśmy się przede wszystkim namingiem. Chodziło o znalezienie takiej nazwy dla zastosowanego w produktach systemu ochrony przeciwbakteryjnej, która byłaby nie tylko zrozumiała i precyzyjna, ale także stała się wyrazem „wartości dodanej”, jednoznacznie kierując uwagę odbiorcy na benefity racjonalne i emocjonalne związane z produktem. Drugim obszarem poszukiwań było zaprojektowanie brandingu i kompleksowego języka graficznego, które optymalnie zrealizują

zdefiniowane dla projektu cele komunikacyjne. We współpracy z zespołem klienta wypracowana została nazwa Protect+, zastępująca niejednoznaczny i sprawiający trudność w wymowie BIOknight. Centrum nowej identyfikacji stanowi panel z logotypem systemu, którego nowoczesny, dzięki typografii, charakter podkreśla funkcję i cechy samego produktu. Dopełnienie tego elementu stanowi infografika komunikująca zakres ochrony. Kolejne elementy graficzne kontynuują przyjęty styl – ikony, kształty, typografia i kolorystyka tworzą spójną całość, a w efekcie mocny, rozpoznawalny branding.

Design responsywny?

Wyzwaniem projektu było wypracowanie systemowego packaging desingu, który można łatwo przekładać na bardzo różne formaty opakowań, bez straty na identyfikacji i sile przekazu, a także czytelności i komunikatywności znajdujących się na opakowaniach treści. Zaproponowane rozwiązanie opierające się na modułach,

dzięki czemu branding w podobny sposób „pracuje” na każdym z typów opakowań, optymalnie odpowiedziało na tak postawione zadanie. Opakowania o różnych formatach i proporcjach (7 grup opakowań, niemal 300 wykrojników) są spójne i czytelne.
W zakresie wdrożenia projektów i przygotowania opakowań do druku, agencja zrealizowała blisko pół tysiąca artworków.

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio