IBUPROM
dla dzieci

Architektura marki | Brand design | Fotografia | packaging design | typografia

Leki przeciwbólowe OTC to, obok specyfików na przeziębienie oraz witamin i minerałów, najchętniej kupowane przez Polaków kategorie farmaceutyków. Przynoszą one także najwyższe zyski ich producentom. Wśród najbardziej rozpoznawalnych marek w tej kategorii znajduje się Ibuprom. Producent sukcesywnie rozszerza swoje portfolio, m.in. o leki przeciwbólowe przeznaczone dla najmłodszych i to właśnie ich branding powierzył nam koncern USP Zdrowie.

Podstawowym kapitałem wizualnym marki Ibuprom jest wyróżnialny brand kolor, tak głęboko zakodowany w świadomości polskiego konsumenta. Ponieważ kolor jest tak istotny, kluczową kwestią było stworzenie w obrębie istniejącej identyfikacji wyraźnej tożsamości linii dziecięcej i odróżnienie wariantów leku. Udało się to dzięki umieszczonym na opakowaniach zdjęciom, które wprowadzają kontekst emocjonalny. Zdjęcia jednoznacznie sugerują adresata, ale także podkreślają funkcjonalność za pomocą czytelnych komunikatów.

Ich oszczędność i prostota wynikają ze specyfiki grupy docelowej, dla której poszukiwanymi wartościami produktu są skuteczność i bezpieczeństwo. To właśnie gwarantuje powaga i profesjonalizm marki. Wykorzystana typografia podkreśla dynamiczne działanie leku, będące kluczową i rozpoznawalną przewagą brandu.

Powrót
do portfolio