Leki przeciwbólowe OTC to, obok specyfików na przeziębienie oraz witamin i minerałów, najchętniej kupowane przez Polaków kategorie farmaceutyków. Przynoszą one także najwyższe zyski ich producentom. Wśród najbardziej rozpoznawalnych marek w tej kategorii znajduje się Ibuprom. Producent sukcesywnie rozszerza swoje portfolio, m.in. o leki przeciwbólowe przeznaczone dla najmłodszych i to właśnie ich branding powierzył nam koncern USP Zdrowie. Projektowanie opakowań leków rządzi się swoimi prawami. Jak więc za pomocą designu pokazać skuteczność i bezpieczeństwo produktu? Już odpowiadamy!
Podstawowym kapitałem wizualnym marki Ibuprom jest wyróżnialny brand kolor, tak głęboko zakodowany w świadomości polskiego konsumenta. Ponieważ kolor jest tak istotny, kluczową kwestią było stworzenie w obrębie istniejącej identyfikacji wyraźnej tożsamości linii dziecięcej i odróżnienie wariantów leku. Oczywiście udało się to dzięki umieszczonym na opakowaniach zdjęciom, które wprowadzają kontekst emocjonalny. Zdjęcia również jednoznacznie sugerują adresata, a także podkreślają funkcjonalność za pomocą czytelnych
komunikatów. Ich oszczędność i prostota wynikają ze specyfiki grupy docelowej, dla której poszukiwanymi wartościami produktu są skuteczność i bezpieczeństwo. To właśnie gwarantuje powaga i profesjonalizm marki. Wykorzystana typografia podkreśla dynamiczne działanie leku, będące kluczową i rozpoznawalną przewagą brandu.
Jak dotąd współpracowaliśmy z wieloma brandami z branży farmaceutycznej. Niedawno kolejna znana i darzona konsumenckim zaufaniem marka również nam zaufała powierzając zadanie zaprojektowania opakowań. O kim mowa? O Cholinkach. Sprawdź nasz case projektowy!