Kolejny rozdział w historii marki Duda rozpoczął się od smaku – dosłownie i w przenośni. Marka stanęła przed koniecznością zmiany. Nowy styl życia konsumentów oraz rozwój oferty o następne produkty i linie, takie jak High Protein, sprawiły, że dotychczasowa strategia przestała oddawać charakter brandu. Równolegle pojawiła się potrzeba wyeksponowania specjalizacji drobiowej i odświeżenia całej identyfikacji.
Rebranding marki Duda był kompleksową odpowiedzią na te potrzeby. Obejmował wypracowanie nowej strategii i pozycjonowania, unowocześnienie brandu i jego komunikacji oraz design opakowań.
Nadaliśmy marce wartość emocjonalną i zbudowaliśmy współczesny wizerunek. Oparliśmy go o przyjemność i smak, dzięki czemu marka Duda stała się brandem bliskim konsumentom i ma narzędzia, by skutecznie budować z nimi więź.
Projekt rozpoczęliśmy od pracy strategicznej. Głównym założeniem było oddanie emocjonalnej wartości produktów marki Duda i wpisanie ich w kontekst codziennych, pozytywnych doświadczeń. Tak narodziła się kluczowa idea: „Smak codziennych przyjemności” – filozofia, która nadaje marce nowy sens i kierunek komunikacji.
Dzięki niej wędliny Duda stają się symbolem bliskości, jakości i codziennej radości.
Przeanalizowaliśmy rynek, przeprowadziliśmy badania i stworzyliśmy spójną architekturę marki z wyraźnymi kategoriami produktowymi. Taka zmiana wspiera dalszy rozwój brandu i ułatwia odbiorcom świadome decyzje zakupowe.
Projektując opakowania, zadbaliśmy o to, by były one wizualizacją założeń strategicznych. Postawiliśmy na odważną zmianę, która zrywa z dotychczasowym wizerunkiem, który mocno zakorzeniony w tradycji i polskości, nie był spójny z nową narracją brandu i nie wykorzystywał potencjału produktów.
Efektem jest system oparty na charakterystycznym skośnym pasie, który stał się kluczowym brand assetem. W połączeniu z granatem, wizerunkami produktów i zróżnicowaną kolorystyką, tworzy on konsekwentny i łatwo rozpoznawalny język wizualny marki.
Logo zintegrowane z claimem nawiązuje do uśmiechu i bliskości. Zadbaliśmy o ciepłą typografię oraz drobiarski akcent w postaci żółtego grzebienia i stylowej ikony. Wzmacniają one autentyczność i budują zaufanie do marki. Wszystkie elementy wizualne ujęliśmy w brandbooku, który umożliwia spójne wdrażanie nowego brandingu zarówno w kanałach sprzedażowych, jak i wewnętrznych.
Rebranding marki Duda to transformacja na wielu płaszczyznach, która realnie wpływa na postrzeganie brandu przez konsumentów i partnerów biznesowych. Jej efekty są widoczne zarówno w percepcji konsumentów, jak i w wynikach sprzedaży.
Zobacz też: design opakowań nowej linii produktów marki Duda
„Współpraca z agencją PND Futura była jednym z ważniejszych etapów w transformacji marki Duda. PND Futura przeprowadziła profesjonalny proces strategiczny obejmujący nowe pozycjonowanie, architekturę portfolio produktowego, kompleksowy rebranding – projekt nowego logo i packaging design. Dzięki temu nasza marka zyskała spójny, przyjazny i nowoczesny wizerunek, który spełnia nasze założenia i odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Nowe opakowania skutecznie porządkują szerokie portfolio produktowe, a reakcje konsumentów i wyniki sprzedaży potwierdziły, że nowy branding spotkał się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem. PND Futura bardzo dobrze odnalazła się w specyfice naszej kategorii oraz w naszej wizji i wartościach, które wspólnie przełożyliśmy na spójną strategię i design. Efektem jest marka, która weszła na rynek ze świeżym lookiem, stając się jeszcze bliższa codziennym wyborom naszych klientów.”
Leszek Organista Dyrektor Marketingu