Olewnik jest rodzinną firmą, od lat cieszącą się zaufaniem konsumentów. Marka łączy wiedzę oraz doświadczenie z innowacyjnością produktową i odpowiedzialnym działaniem. Skutecznie odpowiada na różnorodne potrzeby współczesnych konsumentów. Nowa strategia, zdefiniowana claimem Jedzenie ma znaczenie, była dla nas punktem startowym prac nad przemyślanym brandingiem oraz wyróżniającym się packaging designem Olewnik.

Przed powstaniem konceptów przeanalizowaliśmy sytuację marki i oceniliśmy konkurencję rynkową. Spojrzeliśmy także na grupę docelową i określiliśmy trendy rynkowe istotne dla nowego wizerunku Olewnik. Wszystko po to, aby w efekcie naszych prac zaproponować marce nowy branding, który będzie eksponował jej wartości opisane w strategii. Chodziło też o to, żeby packaging design czytelnie nawigował na dane grupy produktowe, komunikując dobre składy produktów, precyzję wykonania oraz przyjazne środowisku opakowania (ograniczona ilość plastiku).

Identyfikacja wizualna Olewnik - kolory i typografia

Nowy Olewnik. Transparentny rebranding

W ramach testowania kilku dróg kreatywnych, w ścisłej współpracy z klientem, opracowaliśmy wyróżniającą się, komunikującą wartości marki, identyfikację i packaging design Olewnik.

Odświeżony logotyp zaistniał w zaprojektowanym przez nas impaktowym kształcie brandingowym. Logo wzbogaciliśmy o odpowiednią typografię claimu oraz ilustracyjny świat marki. Świat ten przedstawia naturalne i wiejskie motywy, podkreślające odpowiedzialność i proste składy produktów. Przygotowaliśmy autorski symbol jakości Olewnik, który

sygnuje wszystkie produkty marki, zachęcając konsumenta do wyboru szerokiej gamy smacznych produktów. Istotne w pracach nad opakowaniami było przełożenie strategicznego założenia transparentności marki, na ich wygląd. W związku z tym duża część powierzchni opakowania prezentuje produkty. Najważniejsze informacje o nich są także dobrze komunikowane – ikony suszenia, rodzaje dodatków, stopień mięsności, rekomendacje podania, sposób otwierania, ograniczenie ilości plastiku w opakowaniach.

Wymienione powyżej brand assets plus nawigacja między grupami produktowymi, stworzyły nową, spójną architekturę z różnorodną ofertą produktową.

Produkty Olewnik - Sucha krakowska i polędwica krucha
Zdjecie produktu Olewnik - Sucha krakowska
Różne produkty Olewnik
Zdjecie produktu Olewnik -kabanosy serowe

Marka otwarta na nowości

W efekcie nowe pozycjonowanie i strategia Olewnik zyskały swój oryginalny i czytelny wymiar wizualny. Warty zaznaczenia jest fakt iż Olewnik otwiera się także na konsumentów nie spożywających produktów mięsnych. To z myślą o nich zaprojektowaliśmy linię produktów bezmięsnych – Roślinne Smaki, opatrzoną logo Olewnik na zielonym tle. Do tego zaprojektowaliśmy jasną komunikację apetyczności i roślinnego składu produktów.

Dla marki opracowaliśmy również KV uwielbianej przez wielu konsumentów Suchej Krakowskiej z Szynki, z podkreśleniem wyjątkowego procesu tworzenie produktu. Przygotowaliśmy również brand book Olewnik 2021. Podsumowując, za nami wymagające, wieloetapowe i bardzo satysfakcjonujące prace nad marką Olewnik. Rebranding tego brandu to kolejny przykład udanego projektu. Teraz pozostaje kosztować, smakować i delektować się… również nowym wizerunkiem i packaging designem.

Roślinne smaki, zdjęcie kobiety w ogrodzie
Produkt roślinny Olewnik - kiełbaski z buraka
Produkt roślinny Olewnik - kiełbaski ze szpinaku
Grafika 100% smaku Olewnik
rebranding Olewnik, logotyp, świat marki, produkty
Olewnik - zdjęcie produktów przed i po rebrandingu

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio

Alicja Pruchniewicz

Brand Consultant Spotkaj się z Alicją