Rozpoczynając prace nad projektem bezalkoholowej Łomży Radler dla Van Pur S.A., oprócz patrzenia w przyszłość – na trendy projektowe i nowe potrzeby konsumentów, zagłębiliśmy się w nasze archiwa, aby sprawdzić, jak bardzo zmieniła się branża alkoholowa w Polsce pod kątem produktów sezonowych i edycji limitowanych.
Zmieniło się wiele, szczególnie w temacie estetyki designu, jednak wciąż budowanie tożsamości wizualnej otwartej na szeroką ofertę produktów to kluczowy element strategii designu marek z tej branży.
Dzięki dobrze zaprojektowanej architekturze, konsumenci szybko rozpoznają nowy produkt jako część tego samego brandu, odczytują obietnicę marki oraz jej wartości. W branży alkoholowej precyzyjna kontrola nad każdym etapem produkcji i dystrybucji umożliwia skuteczne wprowadzenie sezonowych produktów na rynek. Święta czy wydarzenia sportowe to doskonałe okazje na zwiększenie widoczności marki i realizację celów biznesowych.
Sezonowe edycje to ważna część skutecznego marketingu, pozwalająca firmom wyróżnić się spośród konkurencji. Brandy wiedzą jak istotna jest kreatywność odpowiadająca na trendy i sytuację rynkową. Ważne jest, by każdy nowy wariant łączył komunikację wizualną głównej marki i jej flagowych produktów z konceptem eventu, bądź innej okazji którą nowe piwo ma wspierać promocyjnie.
Na przestrzeni lat stworzyliśmy kilka projektów pomagających markom podkreślić wartości sezonowych propozycji:
Party Like a Lord dla Carlsberg Polska i marki Somersby: Zaprojektowany przez nas logotyp zdobił opakowania i stanowił główną oś komunikacji konkursu i następującego po nim eventu. Ponieważ żadna impreza nie może obejść się bez odpowiedniej symboliki, przygotowaliśmy identyfikację, która w pełni oddawała klimat panujący w świecie ekscentrycznego lorda.
Carlsberg – letnia sublinia piw owocowych 2012: Projektowanie unikalnych opakowań dla lekkich, orzeźwiających beer-mixów. Reagując na początek (trwającej do dzisiaj) mody na piwa z dodatkiem soku stworzyliśmy opakowanie z dynamicznym wizerunkiem i orzeźwiającymi akcentami kolorystycznymi.
Kreatywność i odpowiednio opowiedziana historia marki mają kluczowe znaczenie w przyciąganiu uwagi konsumentów Unikalna narracja, która precyzyjnie tłumaczy „dlaczego” i „jak”, pozwala na zbudowanie głębokiej więzi, co bezpośrednio przekłada się na wyższą sprzedaż i lojalność klientów. Ważne jest także, by nie zapomnieć o podkreśleniu walorów smakowych produktu – to właśnie one często przyciągają uwagę konsumentów.
Testowanie różnych koncepcji opowieści projektowych umożliwia odkrycie, która z nich najlepiej trafia do docelowej grupy odbiorców.
Poniżej kilka aktualnych przykładów z zagranicy, które pokazują jak skutecznie zaprezentować orzeźwienie na opakowaniu:
· ukraiński Lvivske Radler,
· grecki Mythos Radler,
· litewski Utenos Radler.
Podobne artykuły