Rebranding linii czekolad wielkoformatowych Terravita był dla nas nie tylko wizualnym wyzwaniem, ale i strategiczną decyzją, która pozwoliła wynieść linię, a tym samym całą markę, na nowy poziom.
Celem zmian było zaprojektowanie świeżych, współczesnych opakowań, które oddadzą wyjątkowy charakter produktu. Duży format, intensywne smaki i nadzienia, którym trudno się oprzeć – to na tych elementach zbudowaliśmy pozycjonowanie linii, słowem: wieeelka przyjemność starczająca na dłuuugo.
Pracując nad projektem, wyszliśmy od wypracowanej przez nas we wcześniejszej współpracy z marką koncepcji „Słodkich Skarbów Ziemi”. Ta idea, funkcjonująca również jako claim Terravity, komunikuje wysoką jakość i wielopoziomowe odkrywanie przyjemności, nowych smaków oraz radości dzielenia się. Był to dla nas kompas wyznaczający kierunek w myśleniu o designie linii tych wielkoformatowych słodkości.
Ważną kwestią było też zdefiniowanie wyrazistej tożsamości linii. Zaproponowana przez nas nazwa Grande idealnie oddaje format i charakter czekolad. Mocna typografia, dynamicznie podzielone tło i tematyczne ilustracje nadają opakowaniom zdecydowany wyraz. Kompozycję dopełniają grające pierwsze skrzypce masywne kostki z wypływającym nadzieniem. Wyjątkowe smaki, np. rabarbar z kruchym ciastkiem czy kokos z mango, zyskały atrakcyjne deskryptory, które wspierają komunikację i rozbudzają apetyt już ze sklepowej półki.
Wiedzieliśmy, że opakowania muszą przemówić przede wszystkim do młodych dorosłych i rodzin, które sięgają po czekoladę jako formę wspólnej przyjemności. Mieliśmy również na względzie fakt, że spora część produktów jest sprzedawana na rynkach zagranicznych.
Informacje te były kluczowe zarówno z przyczyn estetycznych, jak i namingowych. Determinowały też nasze podejście do zmiany, która nie mogła być drastyczna, aby nie osłabić dobrej pozycji rynkowej czekolad.
Choć założeniem projektowym było odświeżenie opakowań, za tym liftingiem idzie dużo więcej. To strategiczna zmiana pozycjonowania przeniesiona na język designu. Linia w nowym wydaniu wychodzi przed szereg swojej kategorii, pozostając jednak spójną z resztą portfolio marki.
Terravita Grande to więcej niż słodka tabliczka. To nowa tożsamość. To dużo czekoladowo-owocowej przyjemności, która starcza dla wielu. I na długo.
A jeśli macie niedosyt słodkich opowieści, zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim projektem – rebrandingiem marki Terravita.