Lajkonik to lider w sprzedaży słonego pieczywa w Polsce, marka znana kilku już pokoleniom, obecna w co drugim polskim domu. Charakterystyczny i niezwykle spójny wizerunek brandu, czerpie z zestawu elementów wizualnych, takich jak logotyp, ale też bardzo mocno związany z marką kolor żółty czy pewne wyróżniające i specyficzne dla marki składowe opakowań. Stronie wizualnej towarzyszą również zdefiniowane i zdecydowane skojarzenia, jak sam rodzaj produktów syngowanych marką Lajkonik, w tym paluszki i krakersy, przyjemność chrupania, radość spotkania z rodziną lub przyjaciółmi. Jak zatem, mając do czynienia z niekwestionowaną legendą, z bardzo charakterystycznym i mocnym wizerunkiem, zaproponować zmianę, która stanie się odpowiedzią na nowe wyzwania rynku i przyjęte w ramach organizacji zobowiązania CSR, ale wciąż utrzymać to, co konsumenci kochają w marce Lajkonik. Nowy branding to efekt z prac nad zadaniem, z którym przyszło się nam zmierzyć ramach projektu relaunchu marki i jej produktów.

Lajkonik logo - zdjęcie produktów przed i po rebrandingu
Identyfikacja wizualna Lajkonik - kolory i typografia

Odświeżone wydanie Lajkonika. 

Wyzwanie stanowiło wypracowanie rozwiązań głęboko osadzonych w dotychczasowych wartościach i brand assets, ale jednak oferujących marce nowe otwarcie, odświeżenie i wzmocnienie dialogu z użytkownikami, zwłaszcza w obszarze packaging designu. Odpowiedzią na tak postawione zadanie jest z pewnością odświeżony wizerunek marki Lajkonik – nowy branding, uproszczony i otwarty logotyp, prezentujący bardziej współczesny, ale wciąż rozpoznawalny dla użytkownika marki wizerunek. Bardzo ważnym elementem brandingowym i komunikacyjnym stała się również ikona Nasz Legendarny Smak, która zwięźle, ale też sumarycznie odnosi się do głównych wartości marki – smaku, tradycji wypieku, wysokiej jakości składników. Rozwinięciem ikony jest pojawiający się na tyle opakowań storytelling – opowieść marki, w przyjemnej, graficznej oprawie. Apetyczne wizerunki oparte na autorskich fotografiach, typografia i ilustracje dopełniły całości. W ramach prac przygotowaliśmy i wdrożyliśmy nową architekturę brandu, obejmującą wszystkie grupy produktowe.

Citylight Lajkonik nowy branding
Różne produkty Lajkonik nowy branding
Lajkonik nowy branding - paluszki o smaku cebulki
Lajkonik nowy branding - paluszki
Lajkonik precelki BIO logo
Lajkonik nowy branding - BIO precelki

Relaunch Lajkonika. Marka otwarta na nowy branding

Cały proces relaunchu czerpał z przyjętej przez markę polityki odpowiedzialności, w ramach której ograniczono m.in. zużycie farby czy plastiku w produkcji opakowań. Marka bardzo mocno postawiła także na transparentną komunikację składników oraz identyfikację ułatwiającą segregację śmieci, dlatego znaleźliśmy odpowiedni wyraz graficzny w postaci autorskiej ikony.

W ramach projektu zrealizowaliśmy również projekty Key Visuals oraz animacji wpierającej relaunch.

Lajkonik nowy branding - Krakersy mini o smaku ser i cebulka
Lajkonik - zdjęcie produktów przed i po rebrandingu

"Praca z agencją PND Futura przy relaunchu Lajkonika była fascynującą przygodą. Od pierwszego spotkania debriefującego, do ostatniego projektu. Otrzymaliśmy 100% odpowiedź na brief, a przygotowane propozycje przetargowe w zasadzie potrzebowały tylko lekkiej modyfikacji i były gotowe do wdrożenia. My, opiekunowie marki, pokochaliśmy nowe designy od pierwszego spojrzenia, a konsumenci w badaniach tylko utwierdzili nas w doskonałym wyborze. Projekty zachwyciły też naszych kontrahentów, którzy krótko podsumowali nowe opakowania: zmiana na lepsze, nowe otwarcie dla marki. Sama współpraca była profesjonalna i tak zwyczajnie bardzo miła. Poza relaunchem, zrealizowaliśmy z agencją dodatkowe serwisy. Polecam i na pewno będziemy wracać!"

Joanna Sterna Senior Brand Manager The Lorenz Bahlsen Snack-World

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio