Müller RISO to międzynarodowa marka przekąsek opartych na ryżu i mleku. Ma bardzo silną pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Przez wiele lat marka z sukcesem rozwijała się, zyskując i utrzymując pozycję lidera. Na rozpoznawalność brandu z pewnością wpływało mocne wsparcie komunikacyjne oraz kreacja oparta na brand hero, pojawiającym się również w identyfikacji na opakowaniach. W obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów i trendów rynkowych, marka stanęła przed koniecznością redefinicji swojego wizerunku i pozycjonowania. Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jak wzmocnić postrzeganie marki i sprawić, by jej produkty stały się pierwszym wyborem przy półce? Odpowiedź to przesunięcie akcentu z przyjemności i pewnej zabawowości, w kierunku rozwinięcia idei wynikającej z insightu konsumenckiego. Tą ideą jest potrzeba sięgnięcia po przekąskę „dobrą dla mnie”, „zdrowszą”, ale wciąż pyszną i doskonałą na zaspokojenie małego głodu. Naszym zadaniem było przełożenie tej idei na branding Muller Riso i odzwierciedlenie jej w designach opakowań.
Prace nad nową identyfikacją wizualną objęły przede wszystkim zmianę logotypu. Zrezygnowaliśmy z ilustracji niedźwiedzia, co mogło budzić obawy o zachowanie rozpoznawalności i czytelności brandingu Muller Riso. Dlatego nowy logotyp zachowuje charakter poprzedniej identyfikacji, jest jednak zdecydowanie bardziej
współczesny w wyrazie. Dzięki temu zapewnia on marce nowe otwarcie, którego tak potrzebowała. Zmieniło się również całe opakowanie. Każdy z elementów – ilustracje, typografia, kolorystyka, a przede wszystkim wizerunki produktu i wariantów smakowych zostały tak wypracowane, by jak najpełniej komunikować koncept naturalności i pożywności wynikających z charakteru produktu. Sprawdź także nasz projekt dla Muller Fusion.