Wix Filters to amerykańska marka filtrów do samochodów osobowych oraz sprzętów heavy duty działająca od ponad 80 lat. Obecnie należy do międzynarodowego koncernu Mann+Hummel. Jej produkty dostępnie są również na rynku europejskim, w tym polskim. WIX Filters oferuje m.in. filtry kabinowe, które w standardzie posiadają specjalną ochronę antybakteryjną. Wyróżnia to produkty Mann+Hummel na tle konkurencji i stanowi dużą przewagę rynkową marki, jednak nie było dobrze komunikowane użytkownikom. Ponieważ brand nie wykorzystywał w komunikacji swojej niewątpliwej przewagi na rynku, my postanowiliśmy to zmienić. W ramach nowego brandingu WIX naszym zadaniem było wypracowanie designu nowych opakowań, które w klarowny i przyjazny użytkownikom sposób zakomunikują podstawowe właściwości filtrów kabinowych Wix.
Naszym zadaniem było wypracowanie rozwiązań graficznych, które w dosłowny i przyjazny sposób zakomunikują podstawowe właściwości filtra kabinowego oraz jego przeznaczenie. Charakterystyczną identyfikację marki, korzystającą z dotychczasowego znaku i kodu kolorystycznego, pozostawiliśmy niezmienioną. Jednak po analizie potrzeb konsumenta i celów marki zaproponowaliśmy czytelny system ikon. Podkreśla on zastosowanie w produkcie ochrony przeciwbakteryjnej i klarownie tłumaczy na czym ta ochrona polega.
Ważnym wyzwaniem projektu było dostosowaniu wypracowanego design do różnych wielkości i formatów opakowań. Chodziło o stworzenie systemu dającego się łatwo implementować na poszczególne SKU produktowe. W ramach procesu wdrażania naszych projektów zapewniliśmy marce również pełną obsługę w zakresie przygotowania plików do druku.
Współpracując z Mann+Hummel agencja PND Futura zrealizowała również inny projekt dla blisko pół tysiąca opakowań marki FILTRON. Zadanie to objęło wdrożenie projektów i przygotowanie opakowań do druku. Zobacz FILTRON i sprawdź jak wywiązaliśmy się z tego zadania.