Dobrze znana na polskim rynku budowlanym marka Dekoral nieustannie podąża za trendami wnętrzarskimi. Dostosowuje swoją ofertę farb do ewoluujących potrzeb konsumentów.
Po udanych wcześniejszych realizacjach dla grupy PPG (rebranding Bondex i linia farb Moc Koloru), zostaliśmy zaproszeni do nowego strategicznego wyzwania – stworzenia architektury marki i zaprojektowania opakowań dla całej gamy produktów. Jednym zdaniem, do pełnego barwnych inspiracji projektu: Dekoral – rebranding.
Nowa identyfikacja i strategia marki opierają się na kreatywności, łatwości użycia oraz pewności osiągnięcia zamierzonego efektu. Naszym zadaniem, jako specjalistów od brandingu, było stworzenie nowoczesnego i inspirującego wizerunku Dekoral. Miał on odzwierciedlać kluczowe wartości marki oraz poprawić percepcję jakości produktów. Wywołać również u konsumentów pozytywne emocje wpływające na całe doświadczenie kontaktu z marką.
W ramach międzynarodowej współpracy z zespołem Dekoral, po dogłębnej analizie konkurencji, trendów i pozycji marki na rynku, zaproponowaliśmy kilka kierunków strategii nowego designu. Największe uznanie zyskał koncept „malarskiej fali”, który doskonale symbolizuje inspirację i płynność procesu malowania. Wyjątkowy design nie tylko harmonijnie łączy wizualną identyfikację marki z praktycznymi informacjami o produkcie. W profesjonalny sposób prezentuje również opisy farb, korzyści racjonalne i ikonograficzne wskazówki ułatwiające wybór odpowiedniego produktu.
Finalnie stworzyliśmy pełną architekturę oferty Dekoral oraz indywidualne projekty opakowań, zachowujące spójność wizerunkową. Każdy projekt eksponuje unikalne cechy farby, posiada swoją paletę barw, ilustracje oraz system ikon komunikujący kluczowe atrybuty produktu.
Wizerunek i ofertę marki przygotowaliśmy z uwzględnieniem pozycjonowania cenowego farb, różnych kanałów sprzedażowych oraz oczywiście zadań, do jakich służą.
W efekcie nowy, wyrazisty i funkcjonalny branding Dekoral przyciąga uwagę konsumentów. Inspiruje ich do tworzenia, z pomocą marki, pięknych i funkcjonalnych przestrzeni mieszkalnych.