Lajkonik to lider w sprzedaży słonego pieczywa w Polsce. Marka znana kilku już pokoleniom, obecna jest w co drugim polskim domu. Charakterystyczny i niezwykle spójny wizerunek brandu marka czerpie ze znanego logotypu oraz bardzo mocno związanego z marką koloru żółtego. Stronie wizualnej towarzyszą również zdefiniowane i zdecydowane skojarzenia, takie jak sam rodzaj produktów syngowanych marką Lajkonik, przyjemność chrupania, czy radość spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Jak zatem zaproponować marce zmianę, która stanie się odpowiedzią na nowe wyzwania rynku i przyjęte w ramach organizacji zobowiązania CSR? Jak, mając do czynienia z bardzo charakterystycznym i mocnym wizerunkiem, zmienić niekwestionowaną legendę tak, aby utrzymać to, co konsumenci kochają w marce Lajkonik? Tego zadania się podjęliśmy, a nowy branding Lajkonik to efekt prac, z którymi przyszło się nam zmierzyć ramach projektu relaunchu marki i jej produktów.
Wyzwanie stanowiło wypracowanie rozwiązań głęboko osadzonych w dotychczasowych wartościach i brand assets, ale jednak oferujących marce nowe otwarcie i odświeżenie. Chodziło o wzmocnienie dialogu z użytkownikami, zwłaszcza w obszarze packaging designu. Odpowiedzią na tak postawione zadanie jest z pewnością nowy branding – odświeżony wizerunek marki Lajkonik. Uprościliśmy i otworzyliśmy logotyp, prezentujący bardziej współczesny, ale wciąż rozpoznawalny dla użytkownika marki, wizerunek. Bardzo ważnym elementem brandingowym i komunikacyjnym stała się również ikona Nasz Legendarny Smak, która zwięźle, ale też sumarycznie odnosi się do głównych wartości marki – smaku, tradycji wypieku i wysokiej jakości składników. Rozwinięciem ikony jest pojawiający się na tyle opakowań storytelling – opowieść marki, w przyjemnej, graficznej oprawie. Apetyczne wizerunki oparte na autorskich fotografiach, typografia i ilustracje dopełniły całości. W ramach prac przygotowaliśmy i wdrożyliśmy nową architekturę brandu, obejmującą wszystkie grupy produktowe.
Cały proces relaunchu czerpał z przyjętej przez markę polityki odpowiedzialności. W jej myśl firma ograniczyła m.in. zużycie farby czy plastiku w produkcji swoich opakowań. Marka bardzo mocno postawiła także na transparentną komunikację składników oraz identyfikację ułatwiającą segregację śmieci. My dla tych idei znaleźliśmy odpowiedni wyraz graficzny w postaci autorskiej ikony.
W ramach projektu zrealizowaliśmy również projekty Key Visuals oraz animacji wpierającej relaunch.
"Praca z agencją PND Futura przy relaunchu Lajkonika była fascynującą przygodą. Od pierwszego spotkania debriefującego, do ostatniego projektu. Otrzymaliśmy 100% odpowiedź na brief, a przygotowane propozycje przetargowe w zasadzie potrzebowały tylko lekkiej modyfikacji i były gotowe do wdrożenia. My, opiekunowie marki, pokochaliśmy nowe designy od pierwszego spojrzenia, a konsumenci w badaniach tylko utwierdzili nas w doskonałym wyborze. Projekty zachwyciły też naszych kontrahentów, którzy krótko podsumowali nowe opakowania: zmiana na lepsze, nowe otwarcie dla marki. Sama współpraca była profesjonalna i tak zwyczajnie bardzo miła. Poza relaunchem, zrealizowaliśmy z agencją dodatkowe serwisy. Polecam i na pewno będziemy wracać!"
Joanna Sterna Senior Brand Manager The Lorenz Bahlsen Snack-World