Lajkonik Wypiekarnia

Analiza rynku i trendów | Brand design | Fotografia | Identyfikacja wizualna | Koncept kreatywny | packaging design | typografia

Kreacja submarki Lajkonik  w obrębie kategorii słonego pieczywa, z akcentem na jakość i naturalność – z takim zadaniem zwrócił się do nas lider w kategorii słonego pieczywa w Polsce – The Lorenz Bahlsen Snack.

Nowy subbrand miał wyróżniać się na tle konkurencji oraz być odpowiedzią na wyraźne trendy żywieniowe i potrzeby konsumenckie związane z poszukiwaniem naturalnych, kojarzonych z rzemieślniczym, starannym wytwórstwem produktów o wyższej jakości.  Na etapie przetargowym przygotowaliśmy kilka konceptów kreatywnych, z których każdy obejmował nazwę i korespondujące z nią rozwiązania packaging-designu tak, aby w rezultacie stworzyć czytelny i zgodny z założeniami briefu świat nowej submarki. Po kilkuetapowych badaniach konsumenckich, wybrany i dopracowany został jeden z naszych konceptów kreatywnych – Lajkonik Wypiekarnia.

Lajkonik Wpiekarnia funkcjonuje w ramach precyzyjnie określonego świata marki. Poszczególne składowe i detale opakowania zostały przemyślane i starannie zaprojektowane – począwszy od utrzymanego w kraftowym charakterze logotypu, poprzez apetyczne i naturalne wizerunki produktów – paluchów i bajgli, komunikację benefitów produktowych, ikony, odręczną typografię, aż po tło nawiązujące do rzemieślniczego charakteru produktów.

Wszystkie te elementy tworzą spójną i wyrazistą całość: oddają charakter produktu, są obietnicą  (i z pewnością nie jest to overpromising)  smaku oraz jakości i budują emocje, jakich może doświadczyć użytkownik nowej submarki.

Wyzwaniem projektu było osiągnięcie spójności i synergii na poziomie produktu, jego nazwy, opakowania oraz dopasowanie do architektury marki Lajkonik. Naszym założeniem było zaproponowanie produktu w taki sposób, żeby konsument od razu wiedział, że sięga po przekąskę naturalną, z dobrych składników, przygotowaną według starannych receptur. Zarówno badania konsumenckie jak i pierwsze reakcje docierające do nas z rynku potwierdzają, że Lajkonik Wypiekarnia odpowiada na potrzeby polskiego, świadomego konsumenta.

Agnieszka Szymkowiak Marketing Manager
Lorenz Bahlsen Snack-World
Powrót
do portfolio