Mieliśmy przyjemność ponownie współpracować z legendarną marką Lajkonik.. Tym razem projekt objął kreację submarki akcentującą jakość i naturalność w obrębie kategorii słonego pieczywa. Z takim zadaniem zwrócił się do nas lider kategorii w Polsce The Lorenz Bahlsen Snack. Klientowi zależało aby nowy subbrand wyróżniał się na tle konkurencji. Ponadto miał być również odpowiedzią na wyraźne trendy żywieniowe i potrzeby konsumenckie związane z poszukiwaniem naturalnych produktów o wyższej jakości. Innymi słowy produktów kojarzonych z rzemieślniczym i starannym wytwórstwem.  Na etapie przetargowym przygotowaliśmy kilka konceptów kreatywnych, z których każdy obejmował nazwę i korespondujące z nią rozwiązania packaging designu tak, aby w rezultacie został stworzony czytelny i zgodny z założeniami briefu świat nowej submarki. Po kilkuetapowych badaniach konsumenckich, klient wybrał, a my dopracowaliśmy jeden z naszych konceptów kreatywnych. Przedstawiamy branding i projekt opakowania Lajkonik Wypiekarnia!

Projekt dwóch opakowań Lajkonik Wypiekarnia - chrupiące bajgle i paluchy.

Lajkonik Wypiekarnia funkcjonuje w ramach precyzyjnie określonego świata marki. Poszczególne składowe i detale projektu opakowania Lajkonik Wypiekarnia przemyśleliśmy i starannie zaprojektowaliśmy. Począwszy od utrzymanego w kraftowym charakterze logotypu, poprzez apetyczne i naturalne wizerunki produktów – paluchów i bajgli. Ponadto zaprojektowaliśmy

odpowiednią komunikację benefitów produktowych, ikony i odręczną typografię. Również tło nawiązuje do rzemieślniczego charakteru produktów. Wszystkie te elementy tworzą spójną i wyrazistą całość. Oddają charakter produktu i są obietnicą  (i z pewnością nie jest to overpromising) smaku oraz jakości. Budują emocje, jakich może doświadczyć użytkownik nowej submarki.

Projekt opakowania Lajkonik Wypiekarnia i świat marki - dłonie matki i dziecka wyrabiające ciasto ułożone w kształcie serca oraz hasło
Projektowanie opakowania Lajkonik Wypiekarnia - pyszne bajgle.

Wyzwaniem projektu było osiągnięcie spójności i synergii na poziomie produktu, jego nazwy, opakowania oraz dopasowanie do architektury marki Lajkonik. Naszym założeniem było zaproponowanie produktu w taki sposób, żeby konsument od razu wiedział, że sięga po przekąskę naturalną, z dobrych składników, przygotowaną według starannych receptur. Zarówno badania konsumenckie jak i pierwsze reakcje docierające do nas z rynku potwierdzają, że Lajkonik Wypiekarnia odpowiada na potrzeby polskiego, świadomego konsumenta.

Agnieszka Szymkowiak Marketing Manager
Lorenz Bahlsen Snack-World

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio