JBB jest rodzinną firmą z serca Kurpiowszczyzny. Jest także przykładem prawdziwego „success story” w rodzimym wydaniu. A wszystko dlatego, że jej właściciele stworzyli jedno z największych i najbardziej nowoczesnych przedsiębiorstw w branży przetwórstwa mięsnego w Polsce. Osiągnęli to dzięki ciężkiej pracy, zaangażowaniu i konsekwencji w działaniu. Kluczowe wartości firmy, takie jak rodzinność, otwartość na konsumenta czy współczesny charakter oferty, nie znalazły jednak odzwierciedlenia w istniejącej identyfikacji wizualnej.
Aby JBB śmiało konkurowało z największymi graczami na rynku i mogło wykroczyć poza swój lokalny charakter, musieliśmy nadać przedsiębiorstwu wyrazistą tożsamość. Tożsamość w pełni oddającą jego pozycjonowanie i charakter. Przedstawiamy rebranding JBB Bałdyga!
„Z agencją PND Futura współpracujemy od 2016 r. Celem podjęcia współpracy był kompleksowy rebranding marki JBB, obejmujący zarówno obszary związane z identyfikacją wizualną firmy, jak też całościowym opracowaniem brandingu opakowań. Dzięki zaangażowaniu wielu zespołów specjalistów, prace utrzymywane są na wysokim poziomie zarówno w obszarach kreacji i designu, jak też w zakresie odpowiedniego przygotowania projektów do druku.”
Piotr Laskowski Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
Pracę z JBB rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy wizerunku firmy, która wykazała, że głównym jej problemem była anonimowość. Wyrażała się ona poprzez koncernowy i dystansujący skrót JBB, który pozbawiony był treści i nic nie mówił postronnym odbiorcom. Na domiar złego ubrany był on w design mocno osadzony w latach
90. XX wieku. Stąd naszym pomysłem było wykorzystanie podpisu właściciela firmy, który teraz własnym nazwiskiem będzie poświadczał jakość produktów. Dzięki temu, że dodaliśmy nazwisko „Bałdyga” do logotypu, JBB zmieniło się w markę godną zaufania, za którą stoją autentyczni ludzie. Rodzina, która dobrze rozumie potrzeby polskich konsumentów.
Zaproponowaliśmy czerwono-białą kolorystykę, która zapewnia wyróżnialność marki przedsiębiorstwa wśród konkurentów. W pełni oddaje też wartość, jaką w przypadku JBB Bałdyga jest 100% polskiego kapitału. Całe Corporate Identity jest oszczędne w formie. Tworzy wizerunek współczesnego producenta, który oferuje proste i bezpieczne produkty spożywcze.
Jednolity i konsekwentny system identyfikacji otworzył firmie JBB Bałdyga drogę do konkurowania z liderami rynku. Konkurowania nie tylko w kanale tradycyjnym, ale także i nowoczesnym. Opracowany przez nas system, firma JBB wdrożyła na ogromną skalę. Przedsięwzięcie kompleksowo i konsekwentnie objęło wszystkie możliwe nośniki, sklepy partnerskie i nową stronę internetową. Działania te bardzo szybko zauważyli partnerzy handlowi i docenili konsumenci. Dzięki nim marka JBB Bałdyga urosła w siłę, stając się rozpoznawalna w całej Polsce.
Sprawdź kolejny projekt, który wykonaliśmy dla marki JBB Bałdyga.