Rebranding linii czekolad wielkoformatowych Terravita był dla nas nie tylko wizualnym wyzwaniem, ale i strategiczną decyzją, która pozwoliła wynieść linię, a tym samym całą markę, na nowy poziom.

Celem zmian było zaprojektowanie świeżych, współczesnych opakowań, które oddadzą wyjątkowy charakter produktu. Duży format, intensywne smaki i nadzienia, którym trudno się oprzeć – to na tych elementach zbudowaliśmy pozycjonowanie linii, słowem: wieeelka przyjemność starczająca na dłuuugo.

Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - smak banana & toffee
Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - napis: czekolada tak duża że musisz mieć wspólnika
Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - nowa linia czekolad - wizualizacje

Nowe opakowania, nowa tożsamość

Pracując nad projektem, wyszliśmy od wypracowanej przez nas we wcześniejszej współpracy z marką koncepcji „Słodkich Skarbów Ziemi”. Ta idea, funkcjonująca również jako claim Terravity, komunikuje wysoką jakość i wielopoziomowe odkrywanie przyjemności, nowych smaków oraz radości dzielenia się. Był to dla nas kompas wyznaczający kierunek w myśleniu o designie linii tych wielkoformatowych słodkości.

Ważną kwestią było też zdefiniowanie wyrazistej tożsamości linii. Zaproponowana przez nas nazwa Grande idealnie oddaje format i charakter czekolad. Mocna typografia, dynamicznie podzielone tło i tematyczne ilustracje nadają opakowaniom zdecydowany wyraz. Kompozycję dopełniają grające pierwsze skrzypce masywne kostki z wypływającym nadzieniem. Wyjątkowe smaki, np. rabarbar z kruchym ciastkiem czy kokos z mango, zyskały atrakcyjne deskryptory, które wspierają komunikację i rozbudzają apetyt już ze sklepowej półki.

Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - postacie niosące kawałki czekolady
Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - wizualizacje wszystkich smaków

Słodka ewolucja

Wiedzieliśmy, że opakowania muszą przemówić przede wszystkim do młodych dorosłych i rodzin, które sięgają po czekoladę jako formę wspólnej przyjemności. Mieliśmy również na względzie fakt, że spora część produktów jest sprzedawana na rynkach zagranicznych.

Informacje te były kluczowe zarówno z przyczyn estetycznych, jak i namingowych. Determinowały też nasze podejście do zmiany, która nie mogła być drastyczna, aby nie osłabić dobrej pozycji rynkowej czekolad.

Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - smak coconut & mango
Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - wizualizacje wizerunków smaków

Efekt na miarę formatu

Choć założeniem projektowym było odświeżenie opakowań, za tym liftingiem idzie dużo więcej. To strategiczna zmiana pozycjonowania przeniesiona na język designu. Linia w nowym wydaniu wychodzi przed szereg swojej kategorii, pozostając jednak spójną z resztą portfolio marki.

Terravita Grande to więcej niż słodka tabliczka. To nowa tożsamość. To dużo czekoladowo-owocowej przyjemności, która starcza dla wielu. I na długo.

A jeśli macie niedosyt słodkich opowieści, zapraszamy do zapoznania się z naszym poprzednim projektem – rebrandingiem marki Terravita.

Rebranding linii czekolad Terravita GRANDE - wizualizacje przed i po zmianie

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio

Alicja Pruchniewicz

Brand Consultant Spotkaj się z Alicją

Tomasz Chajęcki

Brand Consultant Spotkaj się z Tomkiem