Motyw sztuki w packagingu, czyli jak uzyskać efekt premium
Imitacje dzieł sztuki to trend, który co prawda na razie pojawia się głownie za granicą, jednak możliwe, że już niedługo trafi również do Polski. Wybrane przez nas opakowania mają artystyczny charakter, przez to często wyglądają jakby zostały zabrane prosto z muzeum czy galerii sztuki nowoczesnej. Dzięki takiemu zabiegowi wyglądają na produkty z wyższej półki cenowej, kierowane do osób o konkretnym guście estetycznym. Jest to oryginalny sposób na premiumiazję produktu, jednak stworzenie takiego opakowania dużych umiejętności artystycznych oraz obeznania w różnych dziedzinach sztuki oraz jej historii. Chociaż niektóre z przykładów to na razie koncepty, wiele z nich rzeczywiście zostało wprowadzonych i funkcjonuje na rynku. Zabiegiem, z którym również można się również spotkać w packagingu, jest przerabianie w humorystyczny sposób klasycznych dzieł bądź tworzenie karykatur.
Zobacz galerię wybranych przez nas, najciekawszych przykładów opakowań będących małymi dziełami sztuki:





















