Motyw sztuki
12 06 2021Autor: Kuba Remiszewski

Motyw sztuki w packagingu, czyli jak uzyskać efekt premium

Imitacje dzieł sztuki to trend, który co prawda na razie pojawia się głownie za granicą, jednak możliwe, że już niedługo trafi również do Polski. Wybrane przez nas opakowania mają artystyczny charakter, przez to często wyglądają jakby zostały zabrane prosto z muzeum czy galerii sztuki nowoczesnej. Dzięki takiemu zabiegowi wyglądają na produkty z wyższej półki cenowej, kierowane do osób o konkretnym guście estetycznym.

Jest to oryginalny sposób na premiumiazję produktu, jednak stworzenie takiego opakowania wymaga dużych umiejętności artystycznych oraz obeznania w różnych dziedzinach sztuki oraz jej historii. Chociaż niektóre z przykładów to na razie koncepty, wiele z nich rzeczywiście zostało wprowadzonych i funkcjonuje na rynku. Zabiegiem, z którym również można się spotkać w packagingu, jest przerabianie w humorystyczny sposób klasycznych dzieł bądź tworzenie karykatur.

Zobacz galerię wybranych przez nas, ciekawych przykładów opakowań, będących małymi dziełami sztuki:

Motyw sztuki
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/04/the-muse.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/11/art-cotton-swab.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/11/art-cotton-swab.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/afra-chocolate.htm
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/ckc-packaging-redesign.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/09/umber-chocolate.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/03/antique-gaz.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/03/beauty-classic.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/02/can-smell-van-gogh.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/belife-spray-paint.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/08/san-zhu-liang-facial-mask.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/12/the-broker.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/12/human-legacy-bottles.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/iranian-rose-water-concept.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/10/ahava-celebrating-love-and-beauty.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/russian-writers-crackers.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/inca-tea-bags-inti-god-of-sun.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/07/aeternum.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/07/aeternum.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/03/kololak-house-wine.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/05/microvinifications-part-ii-defining.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/05/microvinifications-part-ii-defining.html
Kuba Remiszewski
Obserwuj nas na:

Podobne artykuły

16 11 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Apetyczny branding w branży beauty

W drogeriach coraz częściej można zobaczyć kosmetyki, które poprzez design sprawiają, że ma się ochotę je zjeść. Wiąże się to z trendem w packagingu, który nazwaliśmy apetycznością. Producenci prześcigają się i wymyślają coraz to ciekawsze formy opakowań imitujących jedzenie.
10 07 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw drewna w packaging designie

Wiele marek coraz częściej decyduje się na użycie motywu drewna w swoich produktach. Podkreśla tradycyjny charakter marki i niejako daje poczucie bezpieczeństwa, a także naturalności. Jest też tworzywem droższym niż plastik, przez co automatycznie premiumizuje produkt. Z tego powodu marki, które chcą podkreślić jakość, tradycyjny charakter, kraftowość, premiowość czy naturalność decydują się użycie drewnianego elementu w swoich opakowaniach.
12 03 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?

Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.