Jest to oryginalny sposób na premiumiazję produktu, jednak stworzenie takiego opakowania wymaga dużych umiejętności artystycznych oraz obeznania w różnych dziedzinach sztuki oraz jej historii. Chociaż niektóre z przykładów to na razie koncepty, wiele z nich rzeczywiście zostało wprowadzonych i funkcjonuje na rynku. Zabiegiem, z którym również można się spotkać w packagingu, jest przerabianie w humorystyczny sposób klasycznych dzieł bądź tworzenie karykatur.
Zobacz galerię wybranych przez nas, ciekawych przykładów opakowań, będących małymi dziełami sztuki:
Podobne artykuły
Apetyczny branding w branży beauty
W drogeriach coraz częściej można zobaczyć kosmetyki, które poprzez design sprawiają, że ma się ochotę je zjeść. Wiąże się to z trendem w packagingu, który nazwaliśmy apetycznością. Producenci prześcigają się i wymyślają coraz to ciekawsze formy opakowań imitujących jedzenie.Motyw drewna w packaging designie
Wiele marek coraz częściej decyduje się na użycie motywu drewna w swoich produktach. Podkreśla tradycyjny charakter marki i niejako daje poczucie bezpieczeństwa, a także naturalności. Jest też tworzywem droższym niż plastik, przez co automatycznie premiumizuje produkt. Z tego powodu marki, które chcą podkreślić jakość, tradycyjny charakter, kraftowość, premiowość czy naturalność decydują się użycie drewnianego elementu w swoich opakowaniach.Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?
Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.