Wódka w kalejdoskopie historii

Packaging Polska Maj 2013

W piśmiennictwie polskim słowo „wódka” zostało użyte po raz pierwszy w 1405 r. w sandomierskich dokumentach sądowych. Początkowo używano jej jako lekarstwa i wyrabiano w aptekach.

W XVI wieku Stefan Falimierz, botanik i lekarz, dworzanin wojewody podolskiego Jana Tęczyńskiego, w swoim zielniku ,,O ziołach i ich mocy” wymienia aż 72 gatunki wódek ziołowych stosowanych na rożne dolegliwości. Wykorzystywano je do dezynfekcji, rozgrzewania, znieczulania, leczenia dolegliwości żołądkowych. Współcześnie, poza wyznaczaniem trendów kulinarnych, wpływa również na styl opakowań produktów ze swojej półki.

…Przeczytaj całość, pobierz artykuł w formacie PDF.

Halina Stelmach – agencja PND Futura
Packaging Polska, Maj 2013



Fantasia

danone-fantasia-ico

Fantasia to submarka Danone, rozbudowywana stale o nowe produkty.

Carlsberg Citrus puszka

carlsberg-ico

W sezonie wiosna-lato 2014 portfolio marki Carlsberg powiększyło się.

Mura

mura-ico

Utrzymanie pozycji lidera wymaga ciągłej pracy nad marką i strategią komunikacji.

BoboVita Przyjaciele

bobovita-przyjaciele-ico

Kreatywna, pełna świeżości adaptacja opakowań zagranicznych