10 07 2022Autor: Kuba Remiszewski

Motyw drewna w packaging designie

Wiele marek coraz częściej decyduje się na użycie motywu drewna w swoich produktach. Dzieje się to z kilku powodów. Po pierwsze drewno kojarzy się z kraftowością, przez to lepszą jakością. Podkreśla tradycyjny charakter marki i niejako daje poczucie bezpieczeństwa, a także naturalności. Jest też tworzywem droższym niż plastik, przez co automatycznie premiumizuje produkt. Z tego powodu marki, które chcą podkreślić jakość, tradycyjny charakter, kraftowość, premiowość czy naturalność decydują się użycie drewnianego elementu w swoich opakowaniach. Zamiast tradycyjnego drewna, marki korzystają również bambusa, który świetnie je naśladuje i jest przyjazny dla środowiska. Oto kilka wybranych przez nas przykładów wykorzystania drewna w projektowaniu opakowań.

Drewno często nie odgrywa głównej roli, a jest jedynie dodatkiem. Pojawia się często w napojach alkoholowych, gdzie pełni funkcję pudełka na butelkę oddającego szlachetny, tradycyjny bądź kraftowy charakter napoju.

https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/maestro-sierra.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/grappa-taurasi-maturata-5-anni.html

Drewno równie dobrze wkomponowuje się w nowoczesny design, niekoniecznie musi być zestawione z tradycyjnymi wzorami. Świetnie wygląda jako mały dodatek bądź niewielki element, tak jak np. korek w alkoholach.

https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/levantes-family-farm-olive-oil.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/kritsa.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/kritsa.html

Drewniane elementy świetnie sprawdzają się też jako element opakowań produktów spożywczych, gdyż automatycznie wzbudzają skojarzenie z naturalnością i organicznym pochodzeniem produktu.

https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/jons-oilive.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/jons-oilive.html

Kosmetyki i trend na ich naturalność to dobry powód na użycie drewnopodobnych wzorów na opakowaniu. W naszych przykładach znajdują się również kosmetyki barberskie, których nieodłącznym elementem, również jeżeli chodzi o wystrój salonów dla mężczyzn, jest drewno.

https://www.dearbarber.co.uk/
https://www.chicchiq.com/pl/produkt/zestaw-pieciu-bambusowych-sloiczkow/

Z drewnianym motywem silnie łączą się brązy, które bardzo często wykorzystywane są w packagingu, bezpośrednio, bądź pośrednio nawiązują do niego. Podobnie jak drewno, kojarzy się z naturalnością, dlatego najczęściej można go spotkać w branży kosmetycznej oraz spożywczej, głównie w działach z naturalnymi produktami.

https://www.organique.pl/aromaterapia/olejki-aromatyczne-i-do-kapieli/olejek-eteryczny-cynamonowy.html
Kuba Remiszewski
Obserwuj nas na:

Podobne artykuły

05 05 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Analiza rynku a rebranding marki

Analiza rynku w branży brandingowej to proces badania rynku i jego tendencji, w celu uzyskania wiedzy na temat konkurencji, grupy docelowej i trendów rynkowych. Jest to kluczowy element procesu rebrandingu marki i pomaga w podejmowaniu decyzji strategicznych dotyczących wizerunku i pozycjonowania marki.
16 11 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Apetyczny branding w branży beauty

W drogeriach coraz częściej można zobaczyć kosmetyki, które poprzez design sprawiają, że ma się ochotę je zjeść. Wiąże się to z trendem w packagingu, który nazwaliśmy apetycznością. Producenci prześcigają się i wymyślają coraz to ciekawsze formy opakowań imitujących jedzenie.
12 03 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?

Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.