Drewno często nie odgrywa głównej roli, a jest jedynie dodatkiem. Pojawia się często w napojach alkoholowych, gdzie pełni funkcję pudełka na butelkę oddającego szlachetny, tradycyjny bądź kraftowy charakter napoju.
Drewno równie dobrze wkomponowuje się w nowoczesny design, niekoniecznie musi być zestawione z tradycyjnymi wzorami. Świetnie wygląda jako mały dodatek bądź niewielki element, tak jak np. korek w alkoholach.
Drewniane elementy świetnie sprawdzają się też jako element opakowań produktów spożywczych, gdyż automatycznie wzbudzają skojarzenie z naturalnością i organicznym pochodzeniem produktu.
Kosmetyki i trend na ich naturalność to dobry powód na użycie drewnopodobnych wzorów na opakowaniu. W naszych przykładach znajdują się również kosmetyki barberskie, których nieodłącznym elementem, również jeżeli chodzi o wystrój salonów dla mężczyzn, jest drewno.
Z drewnianym motywem silnie łączą się brązy, które bardzo często wykorzystywane są w packagingu, bezpośrednio, bądź pośrednio nawiązują do niego. Podobnie jak drewno, kojarzy się z naturalnością, dlatego najczęściej można go spotkać w branży kosmetycznej oraz spożywczej, głównie w działach z naturalnymi produktami.
Podobne artykuły
Apetyczny branding w branży beauty
W drogeriach coraz częściej można zobaczyć kosmetyki, które poprzez design sprawiają, że ma się ochotę je zjeść. Wiąże się to z trendem w packagingu, który nazwaliśmy apetycznością. Producenci prześcigają się i wymyślają coraz to ciekawsze formy opakowań imitujących jedzenie.Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?
Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.Motyw miasta w packagingu
Motyw miasta jest dosyć często spotykany w komunikacji marek – zwłaszcza alkoholowych. Opowiadają one o miejskim stylu życia na wiele sposobów – poprzez komunikację w social mediach, spoty czy fotografie wizerunkowe oraz packaging, czyli najbardziej bezpośrednią formę styku klienta z marką. Jest kilka powodów, dlaczego motyw ten jest tak popularny.