16 11 2022Autor: Kuba Remiszewski

Apetyczny branding w branży beauty

W drogeriach coraz częściej można zobaczyć kosmetyki, które poprzez design sprawiają, że ma się ochotę je zjeść. Wiąże się to z trendem w packagingu, który nazwaliśmy apetycznością. Producenci prześcigają się i wymyślają coraz to ciekawsze formy opakowań imitujących jedzenie.

Kosmetyki projektowane na wzór słodyczy, produktów do pieczenia czy fast foodów są coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Nierzadko przedstawiane są również w owocowej bądź smakowitej aranżacji, aby podkreślić ich naturalny skład. Te dwa trendy pojawiają się coraz częściej i są ciekawą odpowiedzią na szybko zmieniający się i wymagający rynek kosmetyczny, zarówno w Polsce, jak i na świecie.

https://www.packagingoftheworld.com/2020/12/sweetie-cosmetic.html

Atak pasteli

Pastelowe kolory silnie wpisują się w najnowsze trendy brandingowe. Pojawiają się na produktach z różnych branż, w tym również na kosmetykach, zwłaszcza tych imitujących jedzenie. Kojarzą się z cukierkową słodyczą i dziewczęcym światem. Wyróżnia się swoją delikatnością pośród krzykliwych, jaskrawych barw czy srebrzeń i złoceń.

https://www.packagingoftheworld.com/2022/08/lnpro-london-makeup-cosmetics.html

Fast food na powiekach

Rynek kosmetyczny jest bardzo dynamiczny. Stale szuka nowych inspiracji i oryginalnych pomysłów, przez co często decyduje się na bardzo niekonwencjonalne kroki. Jednym z nich jest stworzenie kosmetyków przypominających fast foody. W tej kategorii to przoduje amerykańska marka Glamlite. Wszystko zaczęło się od stworzenia palety w kształcie pizzy, która jest jednym z najbardziej lubianych dań na świecie przez co ma duży potencjał komunikacyjno-marketingowy. Dowodzi temu fakt, że na jej temat powstało mnóstwo gadżetów, kosmetyków czy ubrań. Tematem kosmetyków stają się również inne fast foody – burgery czy tacos.

https://www.todaytamaraforever.com/beauty/glamlite-cosmetics-veggie-lovers-pizza-slice-palette-review/

Dolce vita

Kosmetyki przypominające praliny, cukierki, lizaki czy bombonierki to kolejny trend, który silnie wyróżnia się na rynku. Jednym z przykładów marki, która całą swoją komunikację opiera na tym motywie jest koreański brand Etude House, komunikując hasłem „Życie jest słodkie”. W swoim portfolio ma między innymi cienie przypominające batony Kit-Kat.

https://www.etude.com/int/en/index.php/eyes/eyeshadow/set-all-loacker-collection.html

Czekoladowe love

Motyw czekolady, tak samo jak innych słodyczy, jest jednym z najczęściej pojawiających się. Czekolada jest pyszna i niewiele osób ma co do tego wątpliwości. Jej widok wywołuje w większości z nas uczucie łaknienia. Spożycie czekolady podnosi poziom serotoniny w organizmie – czyli hormonu szczęścia. Producenci świetnie o tym wiedzą i wykorzystali to podczas projektowania swoich kosmetyków. Widząc tak apetycznie wyglądające cudo, po prostu od razu ma się ochotę je mieć.

https://www.packagingoftheworld.com/2022/03/make-b-cocoa.html

Upiecze Ci się

Ciekawym, chociaż nie aż tak popularnym trendem, są kosmetyki, które przypominają składniki do pieczenia. Wiąże się to silnie z językiem angielskim, w którym bake oznacza upiec coś, jednak w języku związanym z makijażem, oznacza jego wykańczanie. Jeśli spojrzeć na makijaż od tej strony, można go porównać do ciasta, które wymaga kilku składników oraz kroków niezbędnych do wykonania, aby wszystko wyszło idealnie. Wykorzystali to producenci, którzy stworzyli wszystkie potrzebne i do tego składniki – gąbki do makijażu w formie jajek, puder imitując mąkę itd. Jest to chwytliwa forma, zwłaszcza, że kulturowo w naszym społeczeństwie za wypieki częściej odpowiedzialne są kobiety, aniżeli mężczyźni – co widać w reklamach składników do pieczenia.

https://www.lookfantastic.pl/beauty-bakerie-flour-setting-powder-14g-various-shades/12269157.html

Składniki w roli głównej

Częstym zabiegiem jest przedstawienie głównego, dobroczynnego składnika w roli głównej i opieranie na nim jego charakteru oraz komunikacji. Miód, kokos, ogórek czy awokado – wszystkie te produkty doceniane są w pielęgnacji naturalnej. Główny składnik często występuje w nazwie całej linii a czasem nawet marki. Trend ten dotyczy raczej produktów do pielęgnacji, a niżeli do makijażu. Wiąże się to z modą na kosmetyki czerpiące swoją moc z natury.

https://www.packagingoftheworld.com/2022/03/ecodenta-spinach-power.html

Branża kosmetyczna to jedna z najszybciej rozwijających się nie tylko za granicą, ale również w Polsce. Nasz rynek jest szósty w Europie zaraz za takimi państwami jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy czy Hiszpania. Dzięki silnej konkurencji musi stale szukać nowych rozwiązań i zaskakiwać klientki skupione na poszukiwaniu nowości. Z tego powodu trend taki jak apetyczność ma w tej chwili sporą siłę przebicia, jednak możliwe, że niedługo zostanie zastąpiony czymś zupełnie nowym. Zaletą apetycznej stylistyki jest to, że świetnie sprawdza się w instagramowej stylistyce. To ta platforma jest największym skupiskiem infulencerów związanych z branżą beauty, przez co marki chętnie się na niej promują.

Kuba Remiszewski
Obserwuj nas na:

Podobne artykuły

10 07 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw drewna w packaging designie

Wiele marek coraz częściej decyduje się na użycie motywu drewna w swoich produktach. Podkreśla tradycyjny charakter marki i niejako daje poczucie bezpieczeństwa, a także naturalności. Jest też tworzywem droższym niż plastik, przez co automatycznie premiumizuje produkt. Z tego powodu marki, które chcą podkreślić jakość, tradycyjny charakter, kraftowość, premiowość czy naturalność decydują się użycie drewnianego elementu w swoich opakowaniach.
12 03 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?

Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.
09 01 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw miasta w packagingu

Motyw miasta jest dosyć często spotykany w komunikacji marek – zwłaszcza alkoholowych. Opowiadają one o miejskim stylu życia na wiele sposobów – poprzez komunikację w social mediach, spoty czy fotografie wizerunkowe oraz packaging, czyli najbardziej bezpośrednią formę styku klienta z marką. Jest kilka powodów, dlaczego motyw ten jest tak popularny.