Komputronik jest jedną z największych sieci sklepów zajmujących się sprzedażą sprzętu elektronicznego w Polsce. Marka działa od ponad 25 lat cały czas rozwijając swoją szeroką ofertę. Dostępna jest w sklepie internetowym oraz sieci punktów stacjonarnych.
W związku ze wzrostem znaczenia e-commerce i potrzebą skuteczniejszej komunikacji w przestrzeni online, Komputronik potrzebował rebrandingu. Identyfikacja nie kojarzyła się z brandem stawiającym na rozwój i otwartość. Funkcjonujący przez lata gwiezdny znak, mimo swojej rozpoznawalności, nie przystawał do świata nowoczesnych technologii.
W ramach postawionego nam zadania wypracowaliśmy logo oraz spójny system identyfikacji, oddający wartości marki. Całość zaprojektowaliśmy tak aby system był adaptowalny we wszystkich przestrzeniach funkcjonowania Komputronik.
Naszym celem było także stworzenie identyfikacji, która będzie wyrażała rozwój, otwartość oraz kompetencje w dziedzinie nowych technologii. Ponadto, będzie dostosowana do działań marki zarówno w sieci salonów, stronie internetowej, sklepie online oraz mediach społecznościowych.
Zaprojektowane przez nas nowe logo funkcjonuje z sygnetem opartym na autorskiej literze „K”. Jej detale oraz kolorystyka wyrażają siłę i kompetencje marki. W symbolu chcieliśmy pokazać ważne dla Komputronik wartości takie jak: otwartość, precyzja, bezpieczeństwo i skuteczność.
Wybraliśmy oryginalną typografię znaku, która w zestawieniu z symbolem, kreuje profesjonalny i współczesny wizerunek marki. Poprzez zastosowanie odcieni niebieskiego, nawiązaliśmy do poprzedniego logo, jednak dzięki większej palecie barw i wprowadzeniu cieniowania, znak stał się mocny i jakościowy. Dzięki temu marka stała się bardziej współczesna i podążająca za technologicznymi nowinkami.
Identyfikacja, którą zaproponowaliśmy, jest odświeżeniem i ewolucyjnym krokiem w kierunku budowania nowego wizerunku brandu. Teraz jest on bardziej atrakcyjny dla coraz młodszych odbiorców korzystających z zakupów e-commerce, niezapominając o klientach w średnim wieku oraz aktywnych technologicznie seniorach.
Nowy branding sprawił, że wizerunek Komputronika bardziej
nawiguje na branżę, w której działa firma, nie dystansując przy tym odbiorców chłodnym profesjonalizmem. Marka bardzo mocno stawia na ludzki wymiar doradzania w technologicznych wyborach. Przygotowana przez nas identyfikacja wpisuje się również w styl kategorii gamingowej, niezwykle istotnego działu oferty firmy. Podczas procesu projektowego przyświecało nam także założenie stworzenia systemu, który będzie łatwo adaptowalny w działaniach marki w świecie offline i online.
Kształty, ikony i layouty, które wypracowaliśmy w ramach systemu identyfikacji, są responsywne. Dostosowaliśmy je do różnych formatów i nośników online. Mieliśmy bowiem na uwadze możliwość wykorzystywania w spójny sposób identyfikacji także w sklepach stacjonarnych i materiałach outdoorowych. Wszystkie zasady implementacji poszczególnych elementów przygotowaliśmy w brandbooku, który powstał w ramach ścisłej współpracy z klientem.
Materiał zawiera m.in. opis konstrukcji logo i jego wariantów, zdefiniowaną kolorystykę i typografię oraz opisany świat marki z przykładami jego tworzenia.
Charakterystyczne elementy systemu identyfikacji są wynikiem konstrukcji znaku oraz są przystosowane do różnych potrzeb projektowych. Uwzględniają one wymagania generowane przez obecność brandu w social mediach i współczesne potrzeby komunikacyjne marek. Komputronik w nowym wydaniu brandingowym doradza i proponuje technologię pomocną w codziennym życiu, a my mu w tym pomogliśmy!