Sieć Intermarche to część Grupy Muszkieterów, prowadzącej działalność na kilku europejskich rynkach. Od ponad 20 lat marka obecna jest również w Polsce. W reakcji na dynamiczny rozwój konkurencyjnych marek handlowych i w odpowiedzi na nowe trendy konsumenckie Intermarche planowało kompleksowe zmiany dotyczące działalności na polskim rynku, w tym rebranding marek własnych. Zostaliśmy zaproszeni do strategicznego projektu stworzenia nowej idei kreatywnej i architektury marek własnych. Mieliśmy podkreślić ich znaczenie w działaniach wizerunkowych i biznesowych sieci.
Opracowanie strategii brandingowej i kreacja nowych marek własnych stanowiło główny cel projektu. Wyzwaniem było dostosowanie wszystkich komunikatów brandingowych (nazw marek, designu, USP i benefitów) do preferencji i potrzeb polskich konsumentów.
Przystępując do prac, dokładnie przeanalizowaliśmy strategie marek własnych w konkurencyjnych sieciach handlowych. Przyjrzeliśmy się, jak privite labels wpływają na postrzeganie przez konsumentów marki sieci. Pracując nad strategiczną ideą dla Intermarche, zweryfikowaliśmy zwyczaje zakupowe Polaków. Konsumenci bowiem coraz chętniej kupują w mniejszych sklepach, wybierając marki zrozumiałe dla nich wizerunkowo i kulturowo.
Opracowanie brandingu i opakowań marek własnych, atrakcyjnych dla polskiego konsumenta, wymagało od nas wielu godzin analiz, warsztatów, kreowania i testowania. W efekcie przygotowaliśmy trzy koncepcje. Międzynarodowy zespół Intermarche docenił szczególnie ideę strategiczną „Sieć Pozytywnych Rekomendacji”. Koncept następnie został rozwinięty przez nas po wieloetapowych badaniach konsumenckich.
W ramach tej idei pierwszoplanowe znaczenie, wpływające na budowanie wizerunku i postrzegania sieci, ma kategoria świeża i marki z tej grupy. Koncept eksponował znaczenie specjalizacji produktowej i rekomendacji korzyści konsumenckiej. Dialog i transparentność zostały przełożone na styl designu i komunikacji głównych benefitów oferty. Dymki dialogowe tworzą impaktowe logotypy nowych marek. Symbolizują także wymianę myśli i pomysłów – interakcję między siecią a konsumentem.
W ramach prac nad nowym brandingiem dla Intermarche stworzyliśmy marki: Dobre z Farmy – mięsa, Z Sadów i Pól – owoce i warzywa, Z Dobrej Kuchni – dania gotowe, Z Jezior i Mórz – ryby, Z Mlecznej Drogi – nabiał, Jaja z Kurnika – jajka. Branding marek własnych nadał ofercie Intermarche cech współczesności i bliskości. W identyfikacji każdej marki większy dymek dialogowy eksponuje jej naming i kompetencje, natomiast mniejszy dotyczy korzyści konsumenckiej.
Zaprojektowaliśmy system i design opakowań atrakcyjnie komunikujący cechy i benefity produktów. Dla każdej z opracowanych marek stworzyliśmy opakowania z indywidualnymi kodami wizualnymi, zrozumiałymi kulturowo, a przy tym wyróżniającymi się na sklepowej półce.
W efekcie naszych prac sieć zyskała ważny argument zachęcający do częstych odwiedzin i budowania lojalności konsumenckiej. W w efekcie przełożyło się to na większy udział marek własnych w sprzedaży Intermarche. Z radością lecimy na zakupy!