Marka Goliard to obecny na rynku od 30 lat producent jakościowych makaronów. Bazą oferty są makarony jajeczne, zwłaszcza krajanki rosołowe, które kochają heavy-userzy produktów ze znakiem kłosów. Portfolio produktowe jest jednak znacznie szersze. Obejmuje makarony z mąki z pszenicy durum, z pełnego przemiału, makarony smakowe, tortellini i chrupkie pieczywo. Przez wiele lat firma rosła – zwiększała dystrybucję i sprzedaż oraz rozwijała portfolio. Nie można tego jednak powiedzieć o powstałej kilka dekad wstecz identyfikacji wizualnej. Przyszedł więc czas na zmianę: holistyczną, wnoszącą świeżość i nowoczesność. Zmianę, która będzie mocno oparta na tym, co dla marki najważniejsze, czyli tradycji, dobrych składnikach i bliskości. Przed Wami nowy design opakowań makaronów Goliard!
Rebranding marki Goliard miał być kompleksowy i kompletny. Nie znaczy to jednak, że marka gotowa była zerwać z wizerunkiem, jakim posługiwała się dotychczas. Wręcz przeciwnie, klientowi zależało na wzmocnieniu brandu i zwiększeniu impaktu na półce, ale w taki sposób, by użytkownik nie poczuł się zdezorientowany przy półce i wciąż pewnie mógł sięgać po ulubione produkty.
Wprowadzenie nowych rozwiązań brandingowych, przepracowanie architektury marki i zmiana designu opakowań makaronów miały odbywać się zgodnie z nowym pozycjonowaniem poszczególnych ofert. Postawione w ten sposób zadanie wymagało więc dogłębnej analizy strategii marki, wartości, na jakich się opiera oraz dotychczasowego systemu identyfikacji wizualnej. Tak rozpoczął się proces przejścia.
Nowy system identyfikacji wizualnej otworzył drzwi do zmiany. Metamorfozie poddaliśmy logotyp, który zyskał współczesny wyraz, przy zachowaniu charakteru i głównego wizualnego wyróżnika marki – kłosów. Wypracowaliśmy również nową kolorystykę i elementy brandingowe. Znalazły one swoje zastosowanie zarówno na opakowaniach, jak i w pozostałych obszarach styku marki z użytkownikiem.
W kolejnym kroku opracowaliśmy design opakowań makaronów Goliard. Opakowania uległy całkowitej zmianie.
Po przepracowaniu architektury brandu, przenieśliśmy jej główne założenia na rozwiązania brandigowe, graficzne i komunikacyjne w packagingu. Wyróżniliśmy ofertę core’ową, pozycjonowaną w segmencie mainstream/upper mainstream, a w jej ramach także linie specjalne i ofertę low cost w formie family packów. Dla poszczególnych ofert dobraliśmy kolorystykę i typografię. Powstał również system ikon i ilustracji porządkujących oraz ułatwiających komunikację benefitów na opakowaniach.
Efekt – mocny impakt z półki, prosta nawigacja i wciąż ciepły, bliski wizerunek brandu. Jednym słowem, nowe otwarcie dla znanej i lubianej marki.