Marka Goliard to obecny na rynku od 30 lat producent jakościowych makaronów. Bazą oferty są makarony jajeczne, zwłaszcza krajanki rosołowe, które kochają haevy-userzy produktów ze znakiem kłosów. Portfolio produktowe jest jednak znacznie szersze i obejmuje makarony z mąki z pszenicy durum, z pełnego przemiału, makarony smakowe, tortellini i chrupkie pieczywo. Przez wiele lat firma rosła, zwiększała dystrybucję i sprzedaż, rozwijała portfolio, czego nie można powiedzieć o powstałej kilka dekad wstecz identyfikacji wizualnej. Przyszedł więc czas na zmianę: holistyczną, wnoszącą świeżość i nowoczesność, ale wciąż mocno opartą na tym, co dla marki najważniejsze: tradycji, dobrych składnikach, bliskości.

Przygotowania do brandingowej wyprawy

Rebranding marki Goliard miał być kompleksowy i komplety. Nie znaczy to jednak, że marka gotowa była zerwać z wizerunkiem, jakim posługiwała się dotychczas. Wręcz przeciwnie – klientowi zależało na wzmocnieniu brandu, zwłaszcza impaktu z półki, poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań

brandingowych, przepracowaniu architektury marki i zmianie opakowań zgodnie z nowym pozycjonowaniem poszczególnych ofert, ale w taki sposób, by użytkownik nie poczuł się zdezorientowany przy półce i wciąż pewnie mógł sięgać po ulubione produkty. Postawione w ten sposób zadanie wymagało więc dogłębnej analizy strategii marki, wartości, na jakich się opiera oraz dotychczasowego systemu identyfikacji wizualnej. Tak rozpoczął się proces przejścia.

Tradycyjne wartości, współczesny wizerunek

Nowy system identyfikacji wizualnej otworzył drzwi do zmiany. Metamorfozie poddaliśmy logotyp, który zyskał współczesny wyraz, przy zachowaniu charakteru i głównego wizualnego wyróżnika marki – kłosów. Wypracowaliśmy również nową kolorystykę i elementy brandingowe, które znalazły swoje zastosowanie zarówno na opakowaniach, jak i w pozostałych obszarach styku marki z użytkownikiem.

Kolejny krok to praca nad packagingiem. Opakowania uległy całkowitej zmianie: po przepracowaniu architektury brandu,

przenieśliśmy jej główne założenia na rozwiązania brandigowe, graficzne i komunikacyjne w packagingu. Wyróżniono ofertę core’ową, pozycjonowaną w segmencie mainstream/upper mainstream, a w jej ramach linie specjalne oraz ofertę low cost, w formie family packów. Dla poszczególnych ofert dobrano kolorystykę i typografię, powstał również system ikon i ilustracji porządkujących i ułatwiających komunikację benefitów na opakowaniach.

Efekt – mocny impakt z półki, prosta nawigacja i wciąż ciepły, bliski wizerunek brandu. Jednym słowem – nowe otwarcie dla znanej i lubianej marki.

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio