Vidaron to marka impregnatów, lakierobejc oraz innych produktów do pielęgnacji drewna. Jest on liderem wyznaczającym standardy jakości w branży, dzięki doświadczeniu i wykorzystywaniu nowoczesnych technologii. Jednak ustalona pozycja na rynku wymaga ciągłego monitorowania potrzeb i oczekiwań odbiorców. Problemem, na który natrafiają użytkownicy kategorii, jest „fachowy” sposób komunikowania informacji, niezrozumiały dla niezapoznanych szczegółowo z tematem pasjonatów-amatorów. Naszym celem było zatem zaprojektowanie opakowania Vidaronu, które będzie jasno wskazywać, do czego jest przeznaczony produkt. Opakowania, które będzie ułatwiać wybór i niwelować obawy użytkowników.
Aby osiągnąć zamierzony cel, podeszliśmy do zadania kompleksowo, tworząc szereg funkcjonalnych rozwiązań. Jednym z nich jest przejrzysty system ikonograficzny, który nie pozostawia wątpliwości co do przeznaczenia artykułu. Podkreśliliśmy najważniejsze cechy
Vidaronu potwierdzające jakość, takie jak 6-letnia gwarancja. Przedstawiliśmy je w formie tarczy, w widocznym miejscu na froncie opakowania. Kolejny istotny benefit, tym razem dotyczący użytkowania, umieściliśmy w przyciągającym wzrok panelu po drugiej stronie. Formę ikon przybrały instrukcje na odwrocie opakowania, które pozwalają konsumentowi na szczegółowe zapoznanie się z produktem w momencie stosowania.
Uporządkowaliśmy architekturę marki, opartą na kodach kolorystycznych, które w pewnym stopniu już funkcjonowały w świecie Vidaronu. W ten oto sposób impregnaty przybrały metalizowane odcienie zieleni, lakierobejce – brązów, a lakiery – fioletów i granatów. Dzięki temu nawigacja po kategoriach stała się prosta i czytelna dla użytkownika. Dodatkowymi wyróżnikami kolorystycznymi stały się panele informujące o nazwie i rodzaju,
które nie pozwalają na przeoczenie poszukiwanego produktu na półce sklepowej. Finalnie wszystkie artykuły Vidaronu zyskały spójną warstwę informacyjną. Z jednakową siłą komunikowane są na opakowaniu te same wartości, maksymalnie uwypuklając różnice w działaniu, przeznaczeniu i efekcie. Dodatkowo wzmocniliśmy status Vidaronu jako eksperta i lidera wyznaczającego trendy w kategorii, pozycjonowanego jako marka prestiżowa, produkująca towary najwyższej jakości.