Vidaron to marka impregnatów, lakierobejc oraz innych produktów do pielęgnacji drewna. Jest on liderem wyznaczającym standardy jakości w branży, dzięki doświadczeniu i wykorzystywaniu nowoczesnych technologii. Jednak ustalona pozycja na rynku wymaga ciągłego monitorowania potrzeb i oczekiwań odbiorców. Problemem, na który natrafiają użytkownicy kategorii, jest „fachowy” sposób komunikowania informacji, niezrozumiały dla niezapoznanych szczegółowo z tematem pasjonatów-amatorów. Naszym celem było zatem zaprojektowanie opakowania Vidaronu, które będzie jasno wskazywać, do czego jest przeznaczony produkt. Opakowania, które będzie ułatwiać wybór i niwelować obawy użytkowników.

Projekty opakowań produktów do drewna marki Vidaron
Vidaron - marka impregnatów, lakierobejc
Ikony dla Vidaron wykonaniu PND Futura

Projekty opakowań Vidaron, a ich funkcjonalne rozwiązania

Aby osiągnąć zamierzony cel, podeszliśmy do zadania kompleksowo, tworząc szereg funkcjonalnych rozwiązań. Jednym z nich jest przejrzysty system ikonograficzny, który nie pozostawia wątpliwości co do przeznaczenia artykułu. Podkreśliliśmy najważniejsze cechy

Vidaronu potwierdzające jakość, takie jak 6-letnia gwarancja. Przedstawiliśmy je w formie tarczy, w widocznym miejscu na froncie opakowania. Kolejny istotny benefit, tym razem dotyczący użytkowania, umieściliśmy w przyciągającym wzrok panelu po drugiej stronie. Formę  ikon przybrały instrukcje na odwrocie opakowania, które pozwalają konsumentowi na szczegółowe zapoznanie się z produktem w momencie stosowania.

Impregnaty Vidaron zaprojektowane przez PND Futura
Impregnaty do drewna Vidaron zaprojektowane przez PND Futura
Ikony dla Vidaron zaprojektowane przez PND Futura

Przejrzysta architektura marki

Uporządkowaliśmy architekturę marki, opartą na kodach kolorystycznych, które w pewnym stopniu już funkcjonowały w świecie Vidaronu. W ten oto sposób impregnaty przybrały metalizowane odcienie zieleni, lakierobejce – brązów, a lakiery – fioletów i granatów. Dzięki temu nawigacja po kategoriach stała się prosta i czytelna dla użytkownika. Dodatkowymi wyróżnikami kolorystycznymi stały się panele informujące o nazwie i rodzaju,

które nie pozwalają na przeoczenie poszukiwanego produktu na półce sklepowej. Finalnie wszystkie artykuły Vidaronu zyskały spójną warstwę informacyjną. Z jednakową siłą komunikowane są na opakowaniu te same wartości, maksymalnie uwypuklając różnice w działaniu, przeznaczeniu i efekcie. Dodatkowo wzmocniliśmy status Vidaronu jako eksperta i lidera wyznaczającego trendy w kategorii, pozycjonowanego jako marka prestiżowa, produkująca towary najwyższej jakości.

Lakiery Vidaron zaprojektowane przez PND Futura
Linia produktów do drewna - Vidaron, zaprojektowana przez PND Futura
Ikony dla Vidaron zaprojektowane przez PND Futura

Sprawdź nasze inne projekty brandingowe

Powrót
do portfolio

Alicja Pruchniewicz

Brand Consultant Spotkaj się z Alicją