Idea lokalności w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularna wśród konsumentów, którzy szukają żywności od mniejszych, niekoncernowych wytwórców. Lokalna produkcja stała się synonimem naturalności, niskiego przetworzenia i wysokiej jakości. A skoro coś jest wartościowe i doceniane przez konsumentów w regionie, to dlaczego nie podzielić się tym z szerszą grupą Polaków? Takie pytanie-wyzwanie postawili sobie właściciele rodzinnej firmy z serca Wielkopolski, oferującej przetwory owocowe i warzywne. Śmiałe kroki biznesowe nie miały jednak większego sensu bez strategicznych zmian w obszarze brandingu marki Kotliński Specjał.
Aby dotrzeć do młodszego odbiorcy i zwiększyć szanse marki na sukces w kanale nowoczesnym, musieliśmy się jej dogłębnie przyjrzeć. Rozpoczęliśmy od analizy rynku, designu branży oraz badań konsumenckich w punktach sprzedaży. Dzięki nim stworzyliśmy koncept kreatywny „Smak i miejsce”, który następnie rozwinęliśmy na branding i design opakowań. Zarekomendowaliśmy także zmianę struktury oferty, z której musiały zniknąć tracące na popularności grupy produktowe.
Zakorzenienie w tradycji rolniczo-przetwórczej, zgodność z naturą, przyjazność, dobrze pojęta swojskość i wysoka jakość. To właśnie te kluczowe wartości, wynikające z DNA brandu, postawiliśmy na pierwszym planie, tworząc narracyjny i bardzo elastyczny branding. Dziś, dzięki odświeżonemu wizerunkowi oraz dopasowanemu do potrzeb współczesnych konsumentów portfolio, Kotliński Specjał może spokojnie myśleć o dalszym rozwoju i ekspansji biznesowej.