W ramach przetargu firma Carlsberg Polska postawiła przed nami interesujące wyzwanie: rebranding oraz nowy design opakowań piwa Piast. A ponieważ jest ono browarniczym symbolem, ściśle związanym z historią Dolnego Śląska i jego stolicy, tym bardziej, jako wrocławska agencja, szczególnie chętnie podjęliśmy się tego zadania.
Na starcie prac dokładnie przenalizowaliśmy założenia projektu i problemy marki. Zapoznaliśmy się również z jej historią oraz regionalnymi powiązaniami, tak aby na potrzeby konceptów wyszukać wartościowe inspiracje. Czerpaliśmy zarówno z przeszłości Piasta, jak również z dolnośląskiej kultury, symboliki i browarnictwa. Z taką wiedzą przygotowane zostały przez nas założenia kreatywne i linie projektowe zmian wizerunku i opakowań marki Piast. Efekt? Podium i pierwsze miejsce. Duża radość i toasty wznoszone złotym trunkiem.
Stworzony przez nas nowy wizerunek i packaging design marki nawiązuje do korzeni piwowarstwa w regionie Dolnego Śląska i doświadczeń wynikających z czasów czeskich, niemieckich i polskich. Kluczowymi elementami budującym identyfikację brandu są kolory oraz charakterystyczne czarne logo. Dzięki nim Piast w nowej odsłonie zyskał wyrazisty, współczesny charakter. W ramach współpracy z Klientem opracowaliśmy także nowe, inspirowane historyczną typografią, logo Piast. Zdefiniowaliśmy również na nowo
kolory brandu, które wraz detaliczną ilustracją wrocławskiego ratusza, dumniej oddają wartości marki.
Rebranding marki Piast i projekty nowych opakowań piwa w wersji regularnej i promocyjnej uzupełniliśmy o dodatkowe materialy przygotowane dla brandu – key visual, materiały POS, komunikację loterii „Wygraj Piwo”, jak również kompleksowy brand book.
A co pasuje najlepiej do spotkań przy piwie? Chrupiące przekąski! Zerknijcie na równie ciekawy case projektowy kolejnej znanej marki – Lajkonika!