Miejski styl życia odpowiada wielu brandom lifestyle’owym nie bez przyczyny. Wiąże się to z faktem, iż współczynnik urbanizacji na świecie, a głównie w krajach najbardziej rozwiniętych, jest bardzo wysoki. Większość populacji w kulturze zachodniej zamieszkuje ośrodki miejskie, a nie wiejskie. Ale nie tylko o Europie tutaj mowa – kraje takie jak Japonia, Nowa Zelandia czy Argentyna również znajdują się w światowej czołówce, jeżeli chodzi o stopień urbanizacji. Wiąże się to z wysokim poziomem życia oraz stopniem rozwoju danego państwa. W krajach najbogatszych większość ludzi mieszka w ośrodkach miejskich. Z tego powodu duża część społeczeństw na tych właśnie rynkach identyfikuje się z miastem i związanym z nim stylem życia.
Dlaczego urbanistyczne motywy tak często pojawiają się na alkoholach? Picie konkretnych trunków może kojarzyć się z miejskim stylem życia – puby, kluby, bulwary, beach bary to nieodłączny element urbanistycznego krajobrazu. Oprócz tego często dochodzi kwestia przywiązania, sentymentu i lokalnego patriotyzmu. Producenci wykorzystują lokalność, aby wzmocnić wizerunek marki i nadać jej swojskiego charakteru. Z tego powodu niektóre brandy stawiają na konkretne miasta, po które sięgają głównie jej mieszkańcy, ale też osoby, którym dana miejscowość po prostu dobrze się kojarzy.
W tym zestawieniu pokażemy wam kilka ciekawych przykładów, jak konkretne marki poradziły sobie z motywem miasta na swoich opakowaniach:
Podobne artykuły