09 01 2022Autor: Kuba Remiszewski

Motyw miasta w packagingu

Motyw miasta jest dosyć często spotykany w komunikacji marek – zwłaszcza alkoholowych. Opowiadają one o miejskim stylu życia na wiele sposobów – poprzez komunikację w social mediach, spoty czy fotografie wizerunkowe oraz packaging, czyli najbardziej bezpośrednią formę styku klienta z marką. Jest kilka powodów, dlaczego motyw ten jest tak popularny.

Miejski styl życia odpowiada wielu brandom lifestyle’owym nie bez przyczyny. Wiąże się to z faktem, iż współczynnik urbanizacji na świecie, a głównie w krajach najbardziej rozwiniętych, jest bardzo wysoki.  Większość populacji w kulturze zachodniej zamieszkuje ośrodki miejskie, a nie wiejskie. Ale nie tylko o Europie tutaj mowa – kraje takie jak Japonia, Nowa Zelandia czy Argentyna również znajdują się w światowej czołówce, jeżeli chodzi o stopień urbanizacji. Wiąże się to z wysokim poziomem życia oraz stopniem rozwoju danego państwa. W krajach najbogatszych większość ludzi mieszka w ośrodkach miejskich. Z tego powodu duża część społeczeństw na tych właśnie rynkach identyfikuje się z miastem i związanym z nim stylem życia.

Dlaczego urbanistyczne motywy tak często pojawiają się na alkoholach? Picie konkretnych trunków może kojarzyć się z miejskim stylem życia – puby, kluby, bulwary, beach bary to nieodłączny element urbanistycznego krajobrazu. Oprócz tego często dochodzi kwestia przywiązania, sentymentu i lokalnego patriotyzmu. Producenci wykorzystują lokalność, aby wzmocnić wizerunek marki i nadać jej swojskiego charakteru. Z tego powodu niektóre brandy stawiają na konkretne miasta, po które sięgają głównie jej mieszkańcy, ale też osoby, którym dana miejscowość po prostu dobrze się kojarzy.

W tym zestawieniu pokażemy wam kilka ciekawych przykładów, jak konkretne marki poradziły sobie z motywem miasta na swoich opakowaniach:

https://www.packagingoftheworld.com/2019/05/combination.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/05/combination.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/05/colegiata-jovenes.html
https://www.packagingoftheworld.com/2014/11/square-mile-london-dry-gin.html
https://www.packagingoftheworld.com/2009/12/mumbaai-dreamz.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/hidbush.html
https://www.packagingoftheworld.com/2018/06/rada-premium.html
https://www.packagingoftheworld.com/2017/08/krolewskie-limited-edition-greatest.html
Kuba Remiszewski
Obserwuj nas na:

Podobne artykuły

16 11 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Apetyczny branding w branży beauty

W drogeriach coraz częściej można zobaczyć kosmetyki, które poprzez design sprawiają, że ma się ochotę je zjeść. Wiąże się to z trendem w packagingu, który nazwaliśmy apetycznością. Producenci prześcigają się i wymyślają coraz to ciekawsze formy opakowań imitujących jedzenie.
10 07 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw drewna w packaging designie

Wiele marek coraz częściej decyduje się na użycie motywu drewna w swoich produktach. Podkreśla tradycyjny charakter marki i niejako daje poczucie bezpieczeństwa, a także naturalności. Jest też tworzywem droższym niż plastik, przez co automatycznie premiumizuje produkt. Z tego powodu marki, które chcą podkreślić jakość, tradycyjny charakter, kraftowość, premiowość czy naturalność decydują się użycie drewnianego elementu w swoich opakowaniach.
12 03 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?

Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.