Narracyjny packing
12 03 2022Autor: Kuba Remiszewski

Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?

Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.

Storytelling to bardzo popularny termin w branż kreatywnej. Mówi się, że marki powinny opowiadać ciekawe, porywające historie, aby skraść serca konsumentów i wylądować w ich realnym, bądź wirtualnym koszyku. Mechanizm rządzący prawami storytellingu działa od początku powstania cywilizacji – legendy, mity, opowieści od zawsze funkcjonowały w życiu społeczności, a wykorzystanie ich w celach marketingowych pojawia się już w pierwszy reklamach.

Marki budują historie na różne sposoby. Najpopularniejszym są spoty, jednak są one dosyć kosztowne i nie każdy brand chce inwestować w ich produkcję oraz szeroką dystrybucję. Z drugiej strony dobrze skonstruowane historie często zyskują wiralowy charakter i bez większych nakładów finansowych stają się popularne, zwłaszcza w sieci.

Innym sposobem na storytelling jest sprawne wplecenie historii w opakowanie. Jedną z popularnych strategii jest powiązanie marki ze znanym bohaterem, który wzbudza konkretne, pożądane dla marki skojarzenia. Taki zabieg często stosuje się na opakowaniach produktów dla dzieci, gdzie przedstawia się postacie ze znanych filmów animowanych. Popularnych bohaterów nie trzeba przedstawiać, przez to oszczędza się na budowaniu całej historii od początku, a również unika się ryzyka niepowodzenia związanego z tworzeniem nowej postaci. Nie jest to jednak warunek konieczny, aby zbudować atrakcyjną narrację na opakowaniu. Historia nie zawsze musi mieć wyznaczonego bohatera – czasem wystarczy jedynie hasło, które pobudza wyobraźnię i samo tworzy historię w umyśle odbiorcy (przykład – „FIRST AID AFTER PARTY” na puszce z napojem).

Poniżej przygotowaliśmy przegląd ciekawych projektów bazujących na narracyjnym packagingu:

Ciemne opakowanie z czerwonymi akcentami stylizowane na popkulturowego wampira na czarnym tle.
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2018/06/wlad-waxulas-grooming-co.html
Narracyjny packing
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/khalimera-wines.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/lowko-ice-cream.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/remix.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/levantes-family-farm-olive-oil.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/07/2peppers.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/little-leaf.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/lola-y-vera.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/borjomi-first-aid-after-party.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/els-joves.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/03/beauty-classic.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/07/stash.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/07/fling-craft-cocktails.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/07/ciranda.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/06/terra-ferea.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/06/country-chocolates.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/06/country-chocolates.html
źródło: https://www.packagingoftheworld.com/2019/06/country-chocolates.html
Kuba Remiszewski
Obserwuj nas na:

Podobne artykuły

05 05 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Analiza rynku a rebranding marki

Analiza rynku w branży brandingowej to proces badania rynku i jego tendencji, w celu uzyskania wiedzy na temat konkurencji, grupy docelowej i trendów rynkowych. Jest to kluczowy element procesu rebrandingu marki i pomaga w podejmowaniu decyzji strategicznych dotyczących wizerunku i pozycjonowania marki.
21 04 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Rebranding – czym jest i jak przeprowadzić zmianę wizerunku firmy?

Rebranding to strategia marketingowa, w której dla już istniejącej marki projektuje się elementy identyfikacji wizualnej w celu stworzenia nowej, odrębnej tożsamości w postrzeganiu konsumentów, inwestorów, konkurentów i innych interesariuszy. Często wiąże się to z radykalnymi zmianami w designie, namingu lub strategii reklamowej marki. Takie zmiany zwykle mają na celu zmianę pozycjonowania brandu.
11 04 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Strategia komunikacji marki

Strategia marki to plan działań, który ma na celu przekazywanie spójnego i jednoznacznego przekazu o marce do swoich odbiorców. W ramach strategii komunikacji marki określa się m.in. jak marka będzie się komunikować z klientami.