09 11 2019Autor: Kuba Remiszewski

Papier i karton, czyli jak oddać eko-ducha marki

Marki wykorzystujące papierowy design kojarzą się z produktami przyjaznymi środowisku, chociaż w rzeczywistości niekoniecznie zawsze takie są. Kartonowe opakowania nadają im również alternatywnego, manufakturowego i niszowego charakteru. Dzięki temu klient ma wrażenie, że kupuje coś wyjątkowego, trudno dostępnego, nie produkowanego na masową skalę. Papierowy design sprawdza się zarówno w wersji minimalistycznej, jak i tej bogatszej w dodatki.

Oto klika przykładów ciekawych opakowań, które wykorzystują ten trend:

https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/docks-seafood.html

Kartonowy design nadaje marce alternatywnego, niszowego i niemasowego charakteru. Może sugerować lokalność bądź manufakturowe wykonanie produktu. Karton jest też fakturą uniseksową. W odpowiednim zestawieniu graficzno-kolorystycznym świetnie sprawdzi się w markach chcących podkreślić swój męski charakter, ale równie dobrze radzi sobie z kobiecymi opakowaniami.

https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/verga-handmade-dough.html

Jeżeli chodzi o branże spożywczą, karton czy papier nierozerwalnie łączy się z organicznością i ekologicznym pochodzeniem produktów. Jest z reguły surowcem szybko rozkładającym się, przez co produkty w nim przechowywane sprawiają wrażenie wyrobów naturalnych, bez konserwantów, z krótkim terminem ważności.

https://www.packagingoftheworld.com/2018/11/lecker-deli.html

Ekologia to nie jedyne skojarzenie, jakie może wzbudzać ten materiał. Wiąże się on również z tradycją i domowymi wyrobami oraz starymi recepturami. Odpowiednio zaprojektowany może nadawać swojski, nieco historyczny charakter.

https://www.packagingoftheworld.com/2018/10/bardo-dried-squid.html

Zabiegiem, który wydaje się być strzałem w dziesiątkę, jest zapakowanie produktu w papier stylizowany na starą gazetę , tak jak robiono to kilkadziesiąt lat temu. Produkt zyskuje alternatywnego, a jednocześnie tradycyjnego charakteru, w dodatku gazeta wydaje się być bardzo ekologiczną alternatywą dla foliowych opakowań. Kojarzy się również z naturalnymi, lokalnymi wyrobami przez co wszystkie pozytywne cechy związane z tym materiałem kumulują się w jednym pomyśle.

https://www.packagingoftheworld.com/2019/02/holst-pro-lubov.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/consumo-cuidado.html

Papier pozwala na różne kombinacje i zabawę formą, przez co można z niego stworzyć ciekawe kształty, również w stylu origami. Świetnie sprawdza się w humorystycznej wersji. Jest swojski, prosty i znany od dzieciństwa, przez co wycinankowe wariacje na jego temat wzbudzają pozytywne skojarzenia i wspomnienia.

https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/cheong-kim-chuan-snacks.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/cheong-kim-chuan-snacks.html
https://www.packagingoftheworld.com/2019/01/catramina-t-shirt.html

Kartonowa faktura jest dobrym materiałem na bardziej artystyczne, awangardowe wzory. Taki zabieg dodaje marce jeszcze większej niszowości. Zabawa kolorami i wzorami może sprawiać wrażenie ręcznie wykonanych.

https://resibo.pl/produkt/5/tonik-esencja-nawilzajaca
https://georganics.co.uk/collections/toothsoap/products/natural-toothsoap

Kartonowy motyw wykorzystuje się również w branży kosmetyków naturalnych, ponieważ świetnie odzwierciedla ich charakter. Trzeba przyznać, że na półce wśród wielu epatujących jaskrawymi kolorami produktów z tej kategorii bardzo się wyróżnia, chociaż najczęściej nie jest w pełni wykonany z kartonu, a jedynie go imituje.

https://balja.pl/kuchnia/7-proszek-do-zmywarki-600-g.html
https://www.packagingoftheworld.com/2018/09/the-urban-spice-shop.html

Bardzo prosta forma, która staje się niezwykle popularna w wielu dziedzinach produktowych. W papierowe saszetki pakuje się wszystko – od herbat, przypraw, mąk i superfoods, po proszki do prania. Nadają im naturalnego charakteru, sugerując prosty skład.

Kuba Remiszewski
Obserwuj nas na:

Podobne artykuły

05 05 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Analiza rynku a rebranding marki

21 04 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Rebranding – czym jest i jak przeprowadzić zmianę wizerunku firmy?

11 04 2023 Autor: Kuba Remiszewski

Strategia komunikacji marki