Firma U Jędrusia przeszła długą i fascynującą drogę. Od założonej w 1985 roku, cieszącej się popularnością, krakowskiej restauracji, do krajowego lidera w kategorii dań gotowych.
Marka znana z szerokiej oferty produktów oraz dbałości o ich jakość i smak potrzebowała brandingu eksponującego wartości, jakimi się kieruje. Dlatego nowy wizerunek U Jędrusia miał skuteczniej przyciągać nowych konsumentów zainteresowanych pysznymi i wygodnymi daniami. W konsekwencji, w ramach strategicznego projektu uwzględniającego etap badań konsumenckich i warsztaty z zespołem Klienta, opracowaliśmy koncept kreatywny nowego brandingu U Jędrusia. Ideą było nawiązanie do restauracyjnych początków firmy, a także przedstawienie satysfakcji jaką dostarcza marka w obszarze smaku i oszczędności czasu.
Pracując nad odświeżonym logo U Jędrusia, czerpaliśmy inspirację z historii rodzinnej firmy oraz współczesnej gastronomi, w której kulinarne tradycje przenikają się z nowoczesnymi trendami.
Nowy znak oparliśmy na kształcie restauracyjnego szyldu, impaktowej kolorystyce oraz jakościowej typografii. Odświeżone logo wzbogaciliśmy claimem: Cieszy smakiem! aby nowa identyfikacja pełniej wyrażała tożsamość brandu.
Kompleksowy rebranding przygotowaliśmy na dwóch poziomach. Pierwszy – na poziomie zmian korporacyjnych, mając na uwadze, że firma jest producentem wielu brandów oraz sponsorem i mecenasem szeregu imprez. Następnie zajęliśmy się również marką konsumencką U Jędrusia, gdzie olbrzymie znaczenie ma identyfikacja opakowaniowa.
Ważnym elementem systemu identyfikacji U Jędrusia jest stworzony przez nas Symbol Zadowolenia. Przekazuje on pozytywne emocje towarzyszące spotkaniom z marką, zarówno na poziomie biznesowym, jak i konsumenckim. Wizualny świat brandu uzupełniliśmy systemem ikon. Komunikują one odpowiedzialność w działaniu oraz strategiczne wartości wynikające z pozycjonowania, takie jak: otwartość, pasja i jakość. Mając także na uwadze spójność
marki, stworzyliśmy liczne materiały takie jak: key visuale, akcydensy, prezentacje handlowe, materiały employer brandingowe oraz layouty skierowane do social mediów. Przygotowany przez nas brandbook opisuje zasady stosowania identyfikacji na różnych nośnikach i obszarach komunikacji.
W efekcie marka U Jędrusia zyskała brandingową jakość oraz większą zauważalność, wpisując się jednocześnie w trendy projektowe i estetykę grupy docelowej.