Aktualności

10 07 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw drewna w packaging designie

Wiele marek coraz częściej decyduje się na użycie motywu drewna w swoich produktach. Podkreśla tradycyjny charakter marki i niejako daje poczucie bezpieczeństwa, a także naturalności. Jest też tworzywem droższym niż plastik, przez co automatycznie premiumizuje produkt. Z tego powodu marki, które chcą podkreślić jakość, tradycyjny charakter, kraftowość, premiowość czy naturalność decydują się użycie drewnianego elementu w swoich opakowaniach.

12 03 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Narracyjny packaging – jak pokazać historię na opakowaniu?

Storytelling wiąże się z budowaniem emocjonalnej więzi z odbiorcą. Historia i to jakie uczucie ona wywołuje przekłada się bezpośrednio na sprzedaż wśród osób, które w jakiś sposób utożsamiają się z nią bądź po prostu wywołuje w nich pozytywne skojarzenia.

Narracyjny packing
09 01 2022 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw miasta w packagingu

Motyw miasta jest dosyć często spotykany w komunikacji marek – zwłaszcza alkoholowych. Opowiadają one o miejskim stylu życia na wiele sposobów – poprzez komunikację w social mediach, spoty czy fotografie wizerunkowe oraz packaging, czyli najbardziej bezpośrednią formę styku klienta z marką. Jest kilka powodów, dlaczego motyw ten jest tak popularny.

Zielone, czarne i białe puszki ze zdobnymi elementami na czarnym tle.
28 12 2021 Autor: Kuba Remiszewski

Jak zbudować autentyczność marki i w jaki sposób pokazać ją na opakowaniu?

Mówi się, że marka powinna być autentyczna, aby zyskała zaufanych klientów. Co składa się na jej autentyczność i w jaki sposób marka może ją utracić? W kilku punktach opiszemy, jak powinno się budować zaufanie względem marki oraz co zrobić, żeby go nie stracić.

12 06 2021 Autor: Kuba Remiszewski

Motyw sztuki w packagingu, czyli jak uzyskać efekt premium

Imitacje dzieł sztuki to trend, który pojawia się głownie za granicą, jednak możliwe, że już niedługo trafi również do Polski. Wybrane przez nas opakowania mają artystyczny charakter, przez to często wyglądają jakby zostały zabrane prosto z muzeum czy galerii sztuki nowoczesnej.

Motyw sztuki
10 03 2021 Autor: Kuba Remiszewski

Typograficzny packaging – jak zbudować opakowanie za pomocą fontu?

Typografia to jeden z kluczowych elementów budowania wizualności marki. Jest subtelnym elementem, który buduje całość. Można je porównać do roli obuwia w stylizacji – nawet jeśli cała reszta ubrań będzie wyglądać świetnie, nieodpowiednie buty, chociaż są jedynie małym elementem, zniszczą cały efekt.

09 04 2020 Autor: Kuba Remiszewski

Wielkie i małe marki, które żegnają się z plastikiem

Sprawy ekologiczne dla coraz większej liczby konsumentów stają się ważne a CRS nie kojarzy się już jedynie z odpowiedzialnością stricte społeczną, lecz również ekologiczną – chociaż finalnie obie się łączą i stanowią jedność. Z tego powodu wiele dużych i małych marek decyduje się na zmianę wizerunku poprzez wprowadzenie proekologicznych rozwiązań, między innymi rezygnację z plastiku. Pomysły niektórych z nich są niezwykle oryginalne, przez to ciekawe z marketingowego punktu widzenia.

15 01 2020 Autor: Kuba Remiszewski

Biodegradowalny design – trend przyszłości

W ostatnich latach problem nadmiernej produkcji plastiku stał się głośny, a zdjęcia z Wielkiej Pacyficznej Wyspy Śmieci czy fotografie zwierząt na tle plastikowych odpadów (bądź drastyczniej – plastiku we wnętrzach ich organizmów) wiralowo roznosiły się po sieci, zwłaszcza w social mediach. Z tego powodu ludzie zaczęli coraz bardziej przejmować się tą kwestią, a ruchy typu zero-waste przybrały na sile. Pojawiły się też, jak zwykle, nieprzychylne dla wielu wielkich marek ilustracje obwiniające je za ten stan rzeczy. Marki nie chcą być dłużej kojarzone z plastikiem, dlatego wiele z nich zadeklarowało jego ograniczenie, bądź całkowitą rezygnację w najbliższym czasie.

09 11 2019 Autor: Kuba Remiszewski

Papier i karton, czyli jak oddać eko-ducha marki

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele nowych produktów i marek, których faktura opakowania przypomina zwykły papier lub karton. Wiąże się to z faktem, iż takie opakowania imitują materiały naturalne, przez co wpisują się w eko-trend.